verkouden

Lieke is al weer voor de 2e keer verkouden.
Alleen nu erger dan de 1e keer, toen zijn we er voor naar de dokter gegaan.
En kregen als enige tip mee voor haar snotneusje dat we neusspray moeten gebruiken.

Zelf hebben we al een door gesneden ui op haar kamer gezet.

Heeft iemand nog een idee wat we nog meer kunnen doen??!!

Het is natuurlijk wel zo dat broer, zus en papa ook verkouden zijn.
Papa en Britt willen er niets voor hebben.
Bij Britt krijgen we er af en toe een zetpil in met moeite.
Mitchel krijgt bisolvon druppels in zijn drinken en een zetpil.
Luuf mag ik ook nog smeren op hun borst van ze, maar durf dat nog niet aan bij Lieke..

Heel apart maar ze is de kleinste van alle 3 bij de geboorte en vind het nu enger dan als de andere 2 ziek waren. Ze is dan ook de enigste die zo jong verkouden is geworden, de andere 2 waren al een jaar voor de eerste verkoudheid kwam.

Ik deed toen mijn zoontje nog klein was een beetje Luuf op de hydrofiele luier waar hij toch al met zijn hoofdje op sliep. Had ik ergens gelezen en hielp volgens mij wel. Verder kan je haar meenemen onder de douche: stoom van het warme water en het rechtop houden, helpen ook. Bij mijn jongste lukt het om met zo'n pompje snottebelletjes uit haar neus te halen, de andere 2 moesten daar niets van hebben. Succes ermee van een augustusmamma

Luuf op borstje en rugje smeren, en ui, maar dat deed je al, goed neusje vrij houden van snot zodat het drinken toch goed blijft gaan, voor de rest kun je neits doen, elleen maar afwachten en zorgen dat ze er geen koorts bij krijgt.

Bij ons zoontje gebruikte ik al luuf vanaf 1 week hij is nu 3 weken en smeer het op zn borstje en ruggetje.

Succeas

Ook hier met drie weken een snotverkouden meid. Een doorgesneden ui doe je al - dat werkt hier super gelukkig. Ook een neusspray in gebruik en neuspompje, maar dat is nog niet zo'n succes. Ik denk dat het gewoon afwachten is en inderdaad de temperatuur goed in de gaten houden.

Succes en hou je taai ;-) Liefs Suus

Ik ben pas ermee naar de huisarts gegaan en die zei dat je dat gewoon mocht gebruiken. Ik heb dat ook gewoon gedaan.

Maar weet neit hoe iedere huisarts daarover denkt.

Gr wEndy

We kunnen het gewoon proberen.
Nooit geschoten is altijd mis!!

Aangezien ze al behoorlijk moeilijk begint te doen met drinken.
Ze is van de 130/135 cc fles gezakt naar de 110 cc en die drinkt ze ook nog niet eens op.
En ze begint ook steeds meer te hoesten.

We houden het in de gaten mocht het erger worden dan gaan we naar de huisarts.

Ook Lotte is een beetje verkouden, ik heb ook neusspray gekocht en een ui naast haar bedje gelegd. Mocht het erger worden: vlgs mij kun je bij kruidvat van otrivin (?) een pompje kopen met een wat dunner slangetje dan zo'n snotpompje, die werkte bij mijn zoontje niet echt, neusgaatjes waren zo klein, kreeg het niet voorelkaar...
In het ziekenhuis heb ik een keer geleerd te spoelen met zoutoplossing; ipv sprayen spuit je met een spuitje wat in t neusje, wel vervelend, maar wel een stuk effectiever...

Mijn zoon was ook niet zo vroeg verkouden hoor, t seizoen zit niet mee denk ik en als er al brusjes zijn is een virusje ook snel doorgegeven...

Terug
Bovenaan