Verkouden..

Hoi dames,

Lars is op het moment heel erg verkouden. Zijn neusje zit helemaal verstopt en vind dat zo eng.
Nu heb ik van die Otrivin zoutoplossingen gehaald en dat helpt wel om het wat los te maken maar na een uurtje of 2 dan is het weer hetzelfde.
Ook is zijn mondje helemaal kurkdroog 's morgens. Mag ik hem dan wat water geven of mag dat niet? Heb tot nu toe zijn lipjes alleen wat nat gemaakt maar merk dat hij er dan toch nog last van heeft.
Bij het CB zeiden ze dat je er niet zoveel aan kon doen, maar ik vind het zo zielig als hij zo'n moeite heeft met ademen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Groetjes Kim

Volgens mij kan het geen kwaad hoor om wat water te geven, want als het in de zomer heel warm is krijg je ook het advies om die kleintjes wat extra water te laten drinken ivm uitdroging. Zolang je het niet overdrijft kan het volgens mij geen kwaad hoor. En als je het zeker wil weten dan kun je altijd het CB even bellen.

Volgens mij is het ook geen probleem om wat extra water te geven. Bij verstopping adviseren ze ook wat extra cc water in de flesvoeding.

Hier ook een enorm verkouden kindje. zielig he! Vooral s'nachts heeft ze er last van. En wij daardoor ook. Wij gebruiken ook otrivin voor de voeding, dan kan ze iig beter drinken. Al moet ik zeggen, dat sinds ze verkouden is, ze ook slechter drinkt. Logisch natuurlijk!

Beterschap met Lars

Liefs

Wat je ook nog kan doen is het matrasje bij het hoofdeind iets omhoog doen door bv een handdoek onder het matrasje te leggen dan liggen ze wat hoger met het hoofdje en krijgen ze wat meer lucht. Niet te hoog natuurlijk. Dat heb ik bij sophie ook gedaan en bij haar helpt het.

Ahh wat ontzettend sneu voor Lars!
Misschien helpt het inderdaad om het bedje iets hoger te zetten, maar ik zou persoonlijk niks onder het matras leggen omdat het dan minder stabiel is.
Ik heb bij de andere twee wel telefoonboeken onder de achterste pootjes van het bed gedaan, zodat het hele bedje wat schuin staat en het hoofdje wat hoger ligt.
Dat hielp bij mijn kids wel.
En er is ook LUUF voor baby's, soort dampo achtig spul. Ik weet alleen echt niet vanaf wanneer je dat kunt gebruiken...

Volgens mij mag je Lars wel wat water geven hoor, alleen niet te veel zodat hij al vol is voordat hij de fles drinkt...want water voedt niet...
Maar kan natuurlijk geen kwaad..je doet het ook door de fles.

Zeker met je eerste vind je dat heel eng! Dat had ik ook hoor...klinkt zo sneu ook en dat zware ademhalen is zo eng. Steeds weer kijken bij ze...
Ik hoop dat Lars snel van zijn verkoudheid af is!!

Liefs Brigitte

Dankjewel voor jullie reacties.
Had Lars na zijn slaapje vanmorgen een beetje water gegeven en volgens mij vond hij het wel fijn :)

Ga ook eens kijken of we het bedje inderdaad wat omhoog kunnen zetten.

@Liff, inderdaad zielig. Alleen heeft Lars er juist tijdens het drinken geen last van, die drinkt nog steeds zijn fles helemaal leeg. Vooral 's nachts en 's morgens heeft hij er last van.
Jij in ieder geval ook beterschap met je kleine meid.

@ Brigitte, LUUF had een vriendin van mij het ook al over. Zal eens gaan kijken of dat ook voor hele kleintjes is. Kan ik het gelijk bij mezelf opsmeren, ook sinds vanmorgen kei verkouden. Zo steken we elkaar lekker aan.

Liefs Kim

Hele goed kope maar goede tip die ik kreeg van het CB een gesnippert uitje bij het bed stinkt een klein beetje maar heeft mijn zoontje wel geholpen.
Hopelijk is Lars snel van zijn verkoudheid af.

S6

Groetjes, Gea

Terug
Bovenaan