verkouden

He allemaal,

Afgelopen donderdag begon mijn man met de griep, vrijdag kreeg ik het en nu begint ons meisje (5wk 2dg) ook te hoesten en snotteren.

T is zo zielig als ze hoest, (vaak in haar slaap) ze drinkt gelukkig wel haar flesjes leeg maar is daarna bekaf. Zijn er meer die een verkoudend kindje hebben en hebben jullie nog tips voor hulpmiddeltjes eventueel??

Groetjes

Hey Eline,

Laura is al een paar weken af en aan verkouden (heel erg verstopt neusje). Van de HA kregen we het advies fysiologische zoutoplossing te halen bij de drogist. Ik heb de neusspray van de Etos speciaal voor baby's gehaald en het werkt perfect. Meestal gebruik ik het in de ochtend eenmaal en is het de rest van de dag goed. Vooral als je het voor het warm badje gebruikt, werkt het erg goed! Je kunt de kleine wel het beste even rechtop houden of op het buikje leggen als je de spray gebruikt hebt (advies HA).

Veel beterschap voor je gezin!

Groetjes Jacqueline

Hier ook een verkouden meisje. Ik heb ook inderdaad de neusspray voor baby's van de etos en die helpt goed. Ook leg ik nog wel eens een gesneden uitje op haar kamertje en het hoofd-eind van het bedje wat omhoog dan krijgen ze ook meer lucht dan liggen ze niet zo plat.

Suc6!

hier ook marina is alleen een beetje neus verkouden ,,, ik gebruik van zwitsal slaap zacht met eucaluptes (volgens mij schrijf ik het niet helemaal goed hihi) voor in het badje het ruikt heerlijk en merk dat ze er ook lekker rustig van word !
xxx

Hoi Eline,

Lars is heel erg verkouden geweest en ik had de zoutoplossing pipetjes van Otrivin. Dit gebruikte ik alleen als hij het echt benauwd had.
Vaak kwam er dan ook veel snot los en kon ik dat zo weg vegen.
Ik vond deze wel handig omdat je die zo lang mag gebruiken als nodig en je hebt iedere keer een schoon ding..

@ Mandy, ik had ook gekeken naar die zwitsal, maar die mag je toch pas vanaf 3 maanden gebruiken? Mij is verteld dat dat niet goed is voor die hele kleintjes...
Volgens mij staat het ook op de fles als ik me niet vergis...

Groetjes Kim

@moedermandy de zwitsal slaap zacht Eucalyptus (staat op het flesje) is geschikt voor baby's vanaf 3 maanden. Zal wel te maken hebben met de gevoelige luchtwegen van die kleintjes. Ik zou dat dus persoonlijk nog even niet gebruiken.

Esmée (6wk/2dg) is ook verkouden, al een paar dagen.
Ik zet 's nachts een gesneden uitje bij haar bed. Dit lijkt te helpen. Ook heb ik een zoutoplossing gehaald (spray) bij de apotheek. Dit heb ik nog maar 1x gebruikt en verder gebruik ik een neuspeertje om wat snot uit het neusje te vissen.

Het schijnt dat baby's gem. 10 week in hun 1e jaar verkouden zijn :( Vertelde een vriendin die met haar zoontje bij de kinderarts was geweest.

Verder beterschap allemaal!

Terug
Bovenaan