Verkouden....

Hoi,
Dit weekend werd ik ineens verkouden. Verhoging, hoesten, niesen, snotteren. Erg naar natuurlijk, maar het zieligste is dat ik onze kleine nu ook aangestoken heb! Hij niest en hoest best veel en ziet er echt ziekjes uit! Werkt het ook niet mee dat hij gisteren z'n tweede set prikjes gehad heeft en hier (weer) koorts van kreeg. Nu hebben we dus een klein ziek mannetje die alleen maar wil slapen en heel zielig uit z'n oogjes kijkt!
Is er nog iets meer aan de verkoudheid van een kleintje te doen dan alleen veel slapen en goed drinken?
Groetjes Hester

Heb met ons mannetje al een aantal keer bij de huisartsenpost gezeten toen hij nog maar 2 weken was. Het volgende kun je doen: Neusspray, je kunt ook zelf zoutoplossing maken. De melk iets meer verdunnen. Melk wekt meer slijm op. Je kunt Nisykind forte geven. Heb ik gedaan en werkte prima, had het bij de apotheek nagevraagd en dat mocht. Geef voor de nacht een zetpilletje. Moet je even naar het gewicht kijken hoeveel je mag geven.

Eucalyptus mag nog niet. Dus de Luuf, de zwitsal goede nacht enz nog even laten staan. Dat mag over een maandje trouwens wel. Hopelijk heb je er wat aan.

Heel veel beterschap met Joep

Bedankt voor de tips!
Joep is nog steeds niet de oude. Z'n verkoudheid komt nu gelukkig wel goed los. Hopelijk voelt hij zich snel weer de oude! Zo zielig he, zo'n kleintje aan de snotter. Supertje; wat had jouw zoontje dat je al een aantal keer bij de huisartsenpost hebt gezeten? En gaat het nu beter met hem?

Hij had een snotneus hahaha. Maar hij lag iedere keer te happen naar adem. Hij had al vanaf dag 1 een verstopt neusje en de kinderarts had gezegd dat ik dat goed in de gaten moest houden. Toen hij 2 weken oud was had hij er erg veel last van en ben een aantal keer naar de huisartsenpost geweest omdat ik het eng vond. (kinderarts had me verteld dat als ze zo jong zijn, dat ze dan niet automatisch door hun mond gaan ademen, vandaar dat hij ging liggen happen) Maar is helemaal goed gekomen hoor. Hij heeft heel snel een verstopt neusje, maar dat kan ook komen omdat hij waarschijnlijk een koemelkeiwitallergie heeft.

Dat klinkt inderdaad niet fijn! Zeker als ze zo klein zijn, dan kan ik me voorstellen dat dit eng kan zijn.
Vind het nu al zo zielig als ik Joep zo vol snot zie, moet je nagaan toen jouw kleintje pas 2 weken was! Vervelend dat hij waarschijnlijk allergie heeft. Kunnen ze daar verder nog wat aan doen? Of kan hij daar overheen groeien?

Terug
Bovenaan