verkoudheid en slecht eten

hallo Dames

Mara is al vanaf week 8 verkouden, ze is nu 14 weken.
Sindsdien gaat er meer melk langs dan erin.
Nu losten we dat op met 3xzuigen, fles eruit ademhalen en slikken en dan fles er weer in, en dat in 2-3 seconden. en dan 20 min lang.

Na elke fles en speen geprobeerd te hebben en bij dokter geweest te zijn weten we dat ze geen ooronsteking of keelonsteking heeft en hart en longen klinken goed. De flesjes en spenen hielpen ook niks.
Met Difrax s-fles knoeit ze iets minder maar gaat het elke keer vacuum en meer krampjes.

Nu al het andere uitgesloten is doen we nu ene VSM kuurtje nisykind en 2x daags luuf op de borst.

Maar hebben meer mensen tips? ook het doorslapen vind ik erg jammer dat dit nog niet lukt, vooral omdat mijn man door de weeks een nacht op haar past en hij er totaal niet tegen kan en de volgende ochtend wel moet werken.

Na 2 weken griep en ziek van de prik drinkt ze nu wel weer de flesjes leeg dus daar ben ik blij om.
De 5 kilo zal ze nog wel niet halen

Baal vooral omdat huisarts en CB zeggen: ze groeit toch goed dus geen probleem. En geen tips hoe je de verkoudheid aan kan pakken. Je moet het allemaal zelf uitzoeken. 6 weken verkoudheid en slecht drinken noem ik wel een probleem.

Groetjes Sabine

hey Sabine,

Ik begrijp je heel goed, Nova was/is ook altijd ziek, onze kids gaan naar de creche en ja ook Lasse is al 14,5 week verkouden, hij is op de ok geboren en daar is hij verkouden vandaan gekomen.
Onze kinderen drinken gelukkig wel aardig, tja en wat er langs loopt dat loopt er maar langs.
met Nova zijn we ook veel bij de dokter geweest, nou heeft zij het eerste jaar wel 3x oorontsteking en 2x een longontsteking gehad.
Ik gebruikte ook altijd dat kuurtje...hielp maar een beetje.
Lasse heb ik een week lang zoutoplossing gesprayd en dat was echt een uitkomst...kan je altijd proberen, dat maakt het slijm wat soepeler en kan ze misschien beetje beter door haar neus ademen...
Ook 's nachts een rauwe ui gesneden op haar kamer kan helpen...

Succes liefs Randy

hoi mijn dochter is nu ook week verkouden,maar ja al die kids op school boven die wagen.niet zo gek,maar als ik het zo lees is die van jouw stront verkouden.
mag je nog geen zoutoplossing geven dan,
ik weet nog dat me dochter neusdruppels kreeg.moest het liggend geven en dan rechtop zetten zodat het mee eruit kon lopen die snottebellen zeg maar.
echt helemaal door slapen doet ze bij mij ook niet,maar ze gaat vroeg liggen,meestal niet later dan 21 uur ligt ze op bed.maar ja daarna ga ik meestal ook naar bed.ik moet ook weer werken,heb zelfs late dienst en dan lig ik net 3 uurtjes dan komt zij voor haar eten en om 7 uur moet ik eruit andere kids moeten weer naar school.het is maar een periode,dan ben je het snel vergeten,straks krijgen ze een pap fles.moet vast die nachten beter gaan.
ben nu al blij me zoontje kwam elke 3 uur dat ging 24 uur zo door. 23.00/ 02:00/ 05:00 etc etc.
hoop dat je snel langer nachten gaat krijgen.
over een tijdje lach je erom,of is het weetje nog !!! die nachten...
gr marjan

hoi mijn kids zijn ook altijd verkouden en als het heel ernstig is en de neus echt dicht zit krijg ik altijd druppels van de ha je mag het max 5 dagen gebruiken want het is erg sterk je kunt het altijd ff aan de ha vragen het heet xylometazoline hci 0.025% bij ons werkt het supper succes

hoi dames

dank je voor alle reacties
ik ehb de kruidvat-babyvoeding-lijn gebeld en voor het doorslapen en omdat ze nu nachts meer voeding wil om 3 uur ( ze mag 750ml per dag en drinkt 750-800ml per dag dus nog meer voeding is niet de bedoeling met 4900gram) gaven ze de tip: de 23 uur voeding haar Forte te geven, rest van de dag standaard.
Papje is nog een paar weken wachten maar Forte mag ze wel en dat is ook extra verzadigend.
Dus dat starten we vanavond.
Oja neusspray werkt niet, dat ding doet het alleen in de lucht en nooit als haar neus erboven zit, heb er ruzie mee. maar ze gorgelt al minder met har neus door de nisykind kuur, en ik hoorde van de apotheek dat ze daar ook tabletjes van hebt (verpoederen en in beetje melk geven net als bij mijn katten) maar ik ga eerst kijken hoe het nu gaat en gebruiksaanwijzing lezen.

tja hoeveelheid is wel goed maar eetgedrag niet, door de nachtvoeding drinkt ze om 7 uur maar een halve fles.

Zo de rust begint hier te komen

Met de grotere difrax fles gaat het heel goed, geen geknoei meer, geen gefrusteer bij haar en bij mij.

Ze drinkt goed, niet altijd als ze op visite is hihihi dan moet ze eerst goed wennen

verkoudheid is stukken minder nu na vsmkuur met luuf zalf en eucalyptus badschuim zijn we een heel end gekomen hihihi

groetjes sabine

Terug
Bovenaan