verkoudheid en wat doen jullie daaraan

A

Anoniem

Guest
hoi hoi even een vraagje soms zoals nu zijn Jasmijn en martin wel eens verkouden tja zoals ieder kind natuurlijk het is niet zo dat de snottebellen aan hun neus hangen maar je hoort het wel aan ze
maar wat doen jullie daar verder aan?

groetjes Elena

Hoi Elena, het enige wat ik doe als ik merk dat ze bijvoorbeeld te slecht kunnen ademen door hun neus met drinken, dat ik vlak voor de fles eventjes wat neusspray inspuit, zodat de fles er voor hun makkelijk in gaat. Verder doe ik eigenlijk niets. Bij mijzelf trouwens ook nooit. Het gaat vanzelf wel over. En als er wel wat uit hun neus loopt, haal ik het weg en verder niets ...
Groetjes, Sas

Yanick is nu al 4 weken verkouden (sinds dat hij naar het kdv gaat) en nu smeer ik zijn borst en ruggetje in met Luuf voor babies. Geen idee of het helpt eigenlijk, maar ach, je moet wat. Ik las ergens anders de tip om een opengesneden ui onder het bedje te leggen. Ik heb dat ook  gedaan en het hielp goed om alles los te krijgen.

Hoi Elena,

Ik smeer borst ook altijd in met baby Luuf en gebruik ook neusspray voor de nacht en voor het drinken (alleen als het neusje erg dicht zit) en ik heb zelf laatst de doorgesneden ui geprobeerd en dat werkt ook perfect. Alleen je kamer stinkt er enorm van, haha.

gr. Wendy

altijd zielig als die kleintjes zo verkouden zijn.
senna is eigenlijk nog nooit verkouden geweest... dus ook niets aan gedaan....
ik denk dat je er niet zoveel aan kan doen...

Hoi

Ik gebruik neusspray en zo'n uitzuigding om het eerst goed leeg te maken.... Alleen voor de nacht dan... Hij vind het niet erg en die uitzuigding vind hij bere intressant haha

grt suuz mv joshua 8-2-07

Ik kreeg een tijd geleden een tip van iemand (vast uit grootmoederstijd..) om een rauwe doorgesneden ui bij het bedje te zette. Het ruikt wel niet zo fris maar schijnt erg goed te werken!

Eigenlijk doe ik er hier niks aan, het hoort er gewoon een beetje bij vind ik. Als het heel extreem is wil ik nog wel eens een neusspray gebruiken.
En zo'n uitzuigding vind ik persoonlijk een crime, ooit 1x gebruikt bij onze oudste met als gevolg dat we beide overstuur waren en de neus nog voller zat dan voor de tijd.....

Terug
Bovenaan