Verkoudheid en zaadkwaliteit.

Goedeavond dames,

Manlief is verkouden.. nou lees ik op internet dat dan ook de zaadkwaliteit minder is en dat het wel zo'n 3 maanden duurt voordat dat weer hersteld is en de kans op zwangerschap in die tijd dus kleiner is..:oops:
Wie herkent dit? Moeten we nou wachten met proberen omdat het weinig zin heeft? Ik baal hier ontzettend van ook al kan hij er niks aan doen;)
 
Deels klopt het. Zaad heeft een omlooptijd van 3 maanden. Dus zaad wat nu bij een ejaculatie naar buiten komt is 3 maanden geleden geproduceerd. Echter, een verkoudheidje doet niet zoveel kwaad hoor. Dat gaat meer richting de serieuze griep en zieker wil het invloed hebben.
Bedenk daarbij even hoeveel miljoenen zaadcellen er vrij komen bij een zaadlozing. Al zou de helft van mindere kwaliteit zijn, hou je alsnog miljoenen over! Daarnaast, heb gewoon seks omdat het fijn is en jullie het willen. Wachten met proberen zie ik echt het nut niet van in. T is niet dat je een ziek kind produceert mocht het nu wel raak zijn ;)
 
Geen zorgen hoor. De zaad kwaliteit gaat alleen achteruit bij koorts. Een hoge temperatuur is namelijk niet goed voor de ontwikkeling van de cellen. Een standaard verkoudheid heeft geen nadelige effecten.
 
Terug
Bovenaan