Verkoudheid gaat beter

Hoi meiden

Verkoudheid lijkt sinds vandaag beter te worden. Vannacht wel een pufje gehad, want ik lag er op te wachten tot mijn neus dicht zou gaan zitten. Ook niet helemaal de bedoeling.
Sindsg vanmorgen lijkt het beter te gaan. Heb nog geen pufje nodig gehad. Zit wel vol, maar is goed te doen.

Wel grappig te lezen, dat mensen oneindig otrivin gebruiken, ik ga er helemaal gespannen mee om, omdat er zo dubbel over wordt gesproken (het zou niet goed zijn) had de apotheker aan de lijn gehad en die had zelfs aangegeven dat het niet goed is voor het kindje in het laatste trimester. VK vond het goed, als ik maar niet meer dan 2 a 3 pufjes neem per dag.
Nu lees ik dat mensen al maanden verslaafd zijn. Waar maak ik mij nu dan druk om eigelijk?

maar ben blij dat het beter gaat, dus de pufje blijft nog even staan.

x yvonne

ps meiden bouw echt na je zwangerschap die rommel af. Want het is HEEEL SLECHT om dit langer dan een week te gebruiken. (voor je zelf)

Fijn dat het weer beter gaat!! Helaas ben ik n u de pineut. Ben sinds gisteren helemaal vol en zit nu volop aan de neusspray en dan nog krijg ik weinig lucht. Slapen is dus een echt drama nu.

Ik heb het idd ook nagekeken en er zijn zoveel verschillende meningen over neusspray. Als het echt schadelijk was dan was het wel degelijk bekend zijn denk ik dan maar. Tuurlijk is het niet goed, maar met name voor ons. Geen enkel medicijn is het beste, maar als het je kan helpen en geen kwaad kan voor de kleine waarom niet. Ik heb van mijn vk en ha groen licht voor de neusspray dus ik gebruik het. Nog 3 weekjes en dan kan ik ermee stoppen!!

Liefs ciomama

Hier ook last van verkoudheid, nu gelukkig een stuk minder. De huisarts zei dat het gebruik van Otrivin eigenlijk maar een dag of 10 helpt om de zwelling in je neus te verminderen, daarna helpt het niet meer en bestaat de kans dat het juist meer gaat zwellen. Het is ook schadelijk voor je eigen neus om het heel lang te gebruiken. Dus zij adviseerde mij om een gewone zoutoplossing te gebruiken na 10 dagen Otrivin. Een hete douche of flink stomen helpt ook goed. En dan tijdens het stomen zoveel mogelijk eruit gooien door te snuiten of op te hoesten.

Beterschap!

ik wacht tot na de bevalling

de oorzaak ligt nl niet bij een infectie maar bij de hormonen, dus die moeten eerst uit mijn lijf en dan ga ik afbouwen.

zit al te springen tot het gaat beginnen, duurt vast niet lang meer!!!!!

ik ben wel elke keer verkouden en me neus zit dicht maar ben normaal ook niet echt een neusspray type dus gebruik het ook niet maar geloof niet echt in al die uitspraken hoor kijk het kan niet goed zijn voor je neusslijmvlies zou best kunnen maar soms heb kzoiets van al die praatjes.. gyneacoloog zei dat er veel word afgeraden omdat er weinig bekend is bijv van een bep soort medicijn en dan denk ik bijv je hoor welis mensen die antidepressiva gebruiken en dat dat dan niet mag en hoorde toen een vrouwtje die heeft toen contact gehad met haar dokter en er moest van alles gebeuren na de bevalling ze mocht niet naar huis nou er was niks aan de hand. vroeger aten ze van alles en ging vaak goed hoor. zelfde als met biefstuk, lever en smeerworst enzo nou tzal allemaal wel. ik eet lekker biefstuk hoor

@sweetwicca: huh? Verkouden door de hormonen?
@mama van lot: haha... ik probeer er ook wel nuchter onder te blijven hoor. Anders word je volgens mij echt gek. Wat ik van m'n huisarts had gehoord geldt overigens altijd en niet alleen tijdens de zwangerschap, dus tja... Soms overdrijven ze wel ja, ik bedoel... in Afrika krijgen vrouwen onder de zwaarste omstandigheden ook kinderen, maar ook junkies en verslaafden, dus het zal allemaal wel meevallen. Ik eet ook wel biefstuk hoor, alleen niet zo rood als normaal. :)

Terug
Bovenaan