verkoudheid / griep. even wat medeleven nodig

hoi dames,

Vorige week kreeg ik ineens de griep. Twee dagen met lichte koorts rondgekropen. En sindsdien doe ik niets anders als snotteren en hoesten. Ik kan werkelijk niets meer. Was daarvoor al erg kortademig. Nu ben ik al buiten adem als ik alleen al naar het toilet loop (en dat is echt niet ver weg hier). Afgelopen nacht ben ik 7 keer wakker geworden met het gevoel te stikken.

Nu ben ik inmiddesl ruim 37 weken zwanger dus in principe mag de kleine al komen. Maar ik zie het echt niet zitten om met die vreselijke hoestbuien en een verstopte neus. De yoga-ademhalingsoefeningen kan ik nu al niet goed uitvoeren. Laat staan tijdens de weeen.

Vind mezelf vreselijk zielig op dit moment. En intussen zit ik ook nog eens met die maffe nestdrang, waar ik echt niks mee kan. Dus ik heb even wat medelevende woorden nodig.

Kan het me helemaal indenken! Wat zo nu en dan wel wil helpen tegen een verstopte neus, een doorgesneden ui bij je bed, stomen en lauw water opsnuiven. Ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt! En in iedergeval een beetje door kan slapen, want wakker worden omdat je geen lucht krijgt is ook geen pretje. Heel veel sterkte!
Liefs Baukje, oh en een knuffel, dat helpt altijd een beetje!

wat ook nog weleens wil helpen bij een verstopte neus is een neusspray met Xylometazoline er in.
Je kunt dit gewoon kopen bij de Etos ofzo.
Je mag dit eigenlijk niet gebruiken bij zwangerschap. Je slijmvliezen worden afgesloten en daarmee ook de bloedstroming. Daardoor is er een verminderde doorbloeding naar de placenta. Maar dit is alleen bij langdurig gebruik.
Ik heb de hele zwangerschap al een verstopte neus en gebruik dit middel dus alleen voor het slapen gaan.
Ik slaap nu de hele nacht door met een OPEN neus....

Welterusten....
Margo (nu 34 weken zwanger)

Hoi,
Ben net even naar de huisarts geweest. Mijn grootste probleem is momneteel het hoesten. Om de neus open te houden gebruikte ik al neusspray (met zoutoplossing). En nu heb ik een hoestdrank gekregen die gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap. Hoop maar dat het helpt want ik ben echt vreselijk moe.

en nu maar hopen dat de hoestdrank helpt!
beterschap meid!

ik moet zeggen dat er hier veel zieken in de buurt zijn en ik bang ben dat ik daar ook wat van mee ga krijgen. moet er nu ook echt niet aan denken!

Er komt een griepgolf aan zeggen ze. Ik hoop maar dat die aan jullie voorbij gaat.

Die hoestdrank lijkt goed te werken. Vanmiddag een paar uur heerlijk liggen slapen. Dus mocht een van jullie zo verkouden worden.... Effe bij huisarts of apotheek langs en naar Noscapin vragen.

Hey,

Fijn te lezen dat 't hoestdrankje je helpt. Ik moest een tijdje terug ook zo ontzettend hoesten, en dat was inderdaad echt niet grappig. Ik zei al tegen m'n man de vliezen zouden er spontaan van breken. Ik kreeg van de huisarts ook de tip om ook Noscapin te gaan gebruiken. Ik heb op advies van de apotheek echter de tabletvorm genomen, aangezien 't drankje nogal bitter scheen te zijn. Maar 't heeft mij ook super geholpen en echt vrij snel! Ik hoop dat je snel weer helemaal opgeknapt bent en straks fit de bevalling in kunt gaan.

Groetjes!

Terug
Bovenaan