Verkoudheid, hoesten.

Hoi mama's!!!

Even een vraagje: Ons zoontje van 7 weken is sinds gisteren snipverkouden.

Hij heeft niet echt koorts: 37,5 °: dat is gewoon denk ik, of is dat verhoging? Eergisteren heeft hij wel even 38,2 gehad, maar dat heeft niet lang geduurd.

Zijn neusje zit verstopt, daar spuiten we enkele keren per dag fysiologisch water in. Maar nu begint hij ook te hoesten. We hebben wel al kokend water met eucalyptus en een ui in zijn kamertje gezet, maar hebben jullie nog tips???

Ook tijdens het drinken heeft hij er last van (borstvoeding). De eerste minuten is het geen probleem, maar ik heb de indruk dat hij daarna last begint te krijgen van de slijpjes in zijn keel. Hij stopt ook vroeger met drinken dan normaal...

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt,

Veerle.
 
Ik weet niet hoe je bv geeft maar ik gaf altijd bv in de rugby houding dan ligt het hoofdje iets hoger en stroomt het slijm niet zo snel in zijn keeltje.

In bed kan je het hoofdeinde wat verhogen. Met bv handdoeken onder het matras of een paar boeken onder de poten.

En blijft hij hoesten kan je hem een hoestdrankje geven van vsm als ik het goed heb dat is op natuurlijke basis zonder suiker.

37.5 is in principe netjes. Ik weet niet wat de temp normaal is mijn dochtertje heeft normaal namelijk 36.8 en dan is 37.5 wat verhoging voor haar. Maar niet schokken.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes joyce mama van Mara
 
Van het CB heb ik gehoord dat een baby ongeveer 8 keer in zijn eerste levensjaar verkouden zal worden. Wel moet je even in de gaten houden dat kleintjes geen oorontsteking krijgen. Omdat de verbindingen tussen neus en oor nog klein is komt oorontsteking vaak voor bij baby's. Fysiologisch zout is ons ook aangeraden. Wij mochten het niet langer dan een week gebruiken.
Veel sterkte
 
Hoi Veerle,

Ten 1e ik wil je absoluut niet ongerust maken! Maar bij ons in de buurt zijn weer enkele gevallen van kinkhoest voorgekomen. Dus houd de manier van hoesten in de gaten. Dat begint namelijk ook met een lichte verhoging en verkoudheid. Nogmaals, ik wil je niet ongerust maken want mijn dochtertje (5 maanden) heeft in d'r korte leventje al 6 van de 8 verkoudheden gehad met hoesten en verhoging, zonder dat er verder iets ernstigs aan de hand was. Maar sinds m'n andere dochter kinkhoest heeft gehad ben ik altijd een beetje huiverig als ik die 3 symptomen samen hoor.
Dat hij moeilijk drinkt kan inderdaad met slijm te maken hebben maar ook met de oortjes, want bij een oorontsteking schijnt zuigen nog al pijnlijk te zijn.
Sterkte ermee.
Groetjes Esther.
 
Hoi esther dat klopt hoor van de oortjes. Het zuigen is pijnlijk maar de druk door het liggen ook. mijn dochtertje had een keel en oor ontsteking en dronk niet. Pas na 1,5 week was het weer redelijk helaas was mijn voeding een heel stuk terug gelopen maar door intensief aanleggen is het weer helemaal op peil gelukkig.

groetjes joyce mama van Mara.
 
hoi,
wij geven ons zeoontje met 6 weken Tussikind. Dat zijn homeopatische druppels! Werkte goed.. Hij hoeste enorm, zo erg dat hij er bijna in bleef, maar na een week was het bijna weg..
 
Terug
Bovenaan