Verkoudheid

<p>Ze zeggen dat een baby het eerste jaar wel 10x verkouden kan worden! Nou ik denk dat mijn baby zo'n baby is! Hij is nu 7 maanden en hij is vanaf september eigenlijk, met af en toe een week er tussen, snotverkouden! Niet een beetje maar echt snot, snot, snot! Daarnaast heeft hij een puffer, al een paar maanden,omdat hij zoveel hoest! Sinds 3 weken midden in de nacht waarbij hij geen adem meer kan halen omdat hijh slijm niet uit zijn keel wegkrijgt! Elke nacht weer schrikken en hem overeind houden zodat zijn longen meer ruimte krijgen! Mijn man en ik slapen nu apart zodat ons mannetje naast ons kan slapen i.v.m die enge hoestbuien! Hij ademt door zijn mond i.v.m verstopte neus wat waarschijnlijk de hoestbuien veroorzaakt! Wie heeft een tip om deze maanden makkelijker te maken! Dokter zegt in april/mei wordt het beter, pffff!  3x per dag puffen, luuf insmeren, thijmsiroop, uien in slaapkamer, beetje omhoog laten liggen, douchen voor het slapen, zoutoplossing voor neus ! Hij slaapt verder als een roosje maar die hoestbuien zijn echt eng! </p>

Mijn zoontje van 26 maanden is zo'n 2x per maand verkouden. Hij is al onderzocht door de kno arts maar die kon niks vinden dus ik vrees dat het er bij hoort. Ik gebruik neusdruppeltjes met zout oplossing om zijn neusje open te houden 

Herkenbaar, hoestbuien tot aan spugen toe. Verder zullen ze altijd adem blijven halen ;-)
Je doet er helaas niks aan verder, je noemt alle dingen al op die je kunt proberen.
Onze dochter loopt ook al maanden met een korstneus rond. Altijd hoesten en verkouden.

Met andere woorden, je bent niet alleen 'gelukkig'.

Wat vervelend! Ook heel herkenbaar, mijn dochter had dit ook rond die leeftijd en heeft nu ook nog steeds dat als ze ziek is, het ook echt heftig is. Als ik het zo lees doe je alles wat mogelijk is al, meer kan je niet doen. Het is inderdaad een kwestie van volhouden en geloven in betere tijden, maar ik weet als geen ander wat voor hel dat is! 

Agh!  Super zielig. Onze dochter, bijna 5 maanden, is ook heel veel verkouden. De arts adviseerde ons dat we haar neusje vooral goed vrij moeten houden. Wij hebben otrivin neusdruppels (onbeperkt gebruiken) en van otrivin een zuigertje om de snotjes letterlijk weg te zuigen. Dus niet zo een peertje. Helaas zei onze arts ook dat het er bij hoort....
Hoop dat hij snel opknapt. 

Een lange adem dus.... Zo'n otrivin zuigertje hebben we idd ook! Hij heeft daar zo'n hekel aan maar wel even wat meer lucht! Zo'n peertje vind ik onmogelijk, heeft bij ons nog nooit gewerkt! Hij blijft gelukkig vrolijk en heeft nooit koorts, blijft zich ook super ontwikkelen! Misschien hebben wij als ouders er meer 'last'  van dan hij ?.... Nog 2/3 maanden dan is het lente we kunnen niet wachten ♥️

Terug
Bovenaan