Verkoudheid

Ik ben nu al een tijdje verkouden. Gelukkig een negatieve Corona test. Maar kan een verkoudheid bij een zwangerschap langer duren? Iemand ook zo lang verkouden?
 
Je lijf heeft tijdens een zwangerschap meer te doen dan als je niet zwanger bent. Je weerstand is wat lager, dus je bent vatbaarder voor verkoudheden etc. Ik werk in het onderwijs en ben normaal gesproken redelijk immuun voor alles wat rondwaart, maar bij beide zwangerschappen was ik vaker verkouden dan normaal.
 
Google maar eens op zwangerschapsrhinitis. Ik kende t ook niet. Sinds week 8 snotverkouden. 5 testen (neg) verder de VK gebeld. T gaat over zo 2weken na de bevalling
 
Hoi! Bij mij was t een allergie die ik tijdens mijn laatste maanden kreeg, duurde even voordat ik t door had hoor haha maar was dus na de bevalling niet weg en heb bij de kruitvat neusspray tegen allergie geprobeerd en dat hielp?dus ik zou voor de zekerheid eens uitproberen of dat werkt? 
 
Tijdens de zwangerschap kunnen ook je slijmvliezen op hol raken. Dan zijn bijvoorbeeld je slijmvliezen in je neus of in je keel veel dikker dan anders. Ik ben 9 maanden verkouden geweest in de zin van veel snotneuzen en altijd een verstopte neus. Heel irritant maar het schijnt een normale zwangerschapskwaal te zijn. Een paar uur na de bevalling verdween dit als sneeuw voor de zon. Het was dus echt zwangerschap gerelateerd bij mij.
 
Terug
Bovenaan