Verkoudheid

Is er iemand bekent met het gebruik van een neusreiningingspompje tijdens een verkoudheid van een baby? Mijn zoontje van bijna vier maanden is zo erg verkouden dat zijn enusje helemaal verstopt zit. Neusspray en luuf werkt niet echt optimaal. Ik hoorde van dit pompje, maar ik kan nergens iets over dit pompje vinden! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
 
Volgens mij bedoel jij een pompje waarmee je het neusje van je zoontje als het ware kunt leegzuigen. Klinkt onsmakelijk maar valt wel mee. Het is een soort rubber bolletje met een neusstukje eraan. Dat neusstukje doe je in de neus van je zoontje terwijl je het rubberbolletje ingedrukt houd. Wanneer je dan het rubberbolletje loslaat zuigt deze als het ware alle slijm uit de neus waardoor je zoontje weer makkelijker kan ademhalen. Niet alle baby's vinden dit even leuk moet ik zeggen. Dit pompje is te koop bij de drogisterij zoals etos of kruitvat, maar ook bij de prenatal en de baby afdeling van V&D. Succes ermee.
 
ik heb het pompje ook maar op de 1 of andere manier werkt het bij mij niet. Mijn dochter is nog maar tien weken en volgens past het dan nog niet goed in het neusje. maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

groetjes géanda
 
hallo
Ik heb het pompje van het merk bibi. En deze bevalt mij heel goed.
Mijn vriendin had van een ander merk en deze paste idd niet in de neus, omdat het tuitje te dik was. Dus er zal wel verscil in alle merken zitten.
Heel veel succes met jou zoontje.
Groetjes Renate
 
Ik heb hem 1x gebruikt maar inderdaad paste hij niet toen ze heel klein was. Nu is ze acht maanden en past het wel. Ze vond het geen probleem en bleef rustig liggen. En echt het werkt het ziet er wat onsmakelijk uit je zuigt er hele slierten uit. Maar ik deed het voor het naar bed gaan en soms voor de voeding.

Het is wel een kwestie van goed in knijpen zorgen dat het tuutje haar hele neusgaatje afsluit en dan loslaten (het ingeknepen bolletje) zo zuigt het het snot door de vaccuum er uit.

Groetjes en succes
 
Hoi
Mijn zoontje is nu 8 maanden en ik gebruik het pompje ook regelmatig aangezien hij al een keer of vier verkouden is geweest. Ik geef mijn zoontje altijd eerst een neusspray om het slijm een beetje los te maken. Wacht dan even en gebruik vervolgens het pompje...geeft wat meer adem en door het goed vrij te houden schijnt het dat ze ook minder snel last krijgen van hun oren. (zei het CB) Wat wel belangrijk is (staat ook op de verpakking) is om het ene neusgat met je vinger dicht te houden terwijl je het pompje aan de andere kant gebruikt.
 
Terug
Bovenaan