Verkoudheid

Hoi Meiden,

Felina is nu al een week behoorlijk verkouden, en heeft erg last van een verstopte neus.
Nu heb ik het idee dat ik alles al geprobeerd heb om het te verlichten, maar ik zie nog geen resultaat.
We hebben al een ui in stukken naast haar bed gezet, gebruiken zout oplossing, smeren haar s'ochtends en s'avonds in met Luuf, zuigen regelmatig snot uit haar neusje met een neuspeer en zijn bij de huisarts geweest waar we neusdruppels hebben gehad.

Nu is mijn vraag weet iemand hoelang een verkoudheid bij zo'n kleintje kan duren?
Felina is nu 5 maanden.

Groetjes,
Marjolein

Hoi Marjolein,

Een antwoord op je vraag heb ik niet, maar het is bij Julian wel elke keer zo, dat als ik denk dat hij van het snotteren af is het weer begint. En dan niet heel erg, maar dat hij een beetje 'knort'.   en dat kan dan best lang aanhouden.
Ik heb gelezen dat moedermelk in de neus druppelen helpt, dat ben ik nu aan het proberen.   Het is wel erg vervelend, dat verkouden zijn.

gr Sandra

Toevallig ben ik een tijdje terug met onze zoon naar de huisarts geweest.
Hij zei: 'je kunt er van uitgaan dat een kind gemiddeld 6 á 7 keer per jaar verkouden wordt (!). Een verkoudheid mag een week of 4 á 5 duren. Pas dan gaan wij er iets aan doen in de vorm van een anti-biotica. Tenzij er andere redenen zijn'.
Dus, een week verkouden is dus nog niets (zielig he). Wacht het nog 3 weken af, en merk je na drie weken dat er weinig tot geen verbetering in zit, dan ga je naar de huisarts.
Mijn zoontje was 8 weken toen hij voor het eerst verkouden werd. Dat duurde toen al 2 weken. De huisarts vond het toen wel nodig om een anti-biotica te geven. Want hij sliep erg slecht van en was nog jong (dan kunnen ze zich nog niet goed redden met de ademhaling tijdens een zware verkoudheid, wat overigens niet betekent dat dat meteen heel gevaarlijk is). We gingen ook op vakantie, en dan wil je natuurlijk geen gekke dingen hebben!

Hoi,

Mijn zoontje is nu 11 maanden en al vanaf zijn geboorte verkouden. Wij hebben ook van alles gedaan maar hij blijft verkouden en nu gebruik ik maar helemaal meer niks. Het advies van de huisarts en het CB is om er zo weinig mogelijk aan te doen. Het schijnt dat heel veel kindjes het eerste jaar erg verkouden zijn. Ik loop de hele dag met een zakdoek achter hem aan want het loopt letterlijk zijn neus uit maar hij heeft er volgens mij niet zo heel veel last geweest. CB arts heeft al paar keer zijn longen geluisterd en die waren schoon zei hij.
Als hij zometeen een jaar geweest is en het blijft ga ik ook maar eens om antibiotica vragen.

Sterkte.

Gr. Kim

Terug
Bovenaan