Verkoudheid

hallo .

Sinds mijn dochter op het kinderdag verblijf  zit (2 dagen per week ), is zij sinds dien regelmatig verkouden. Ze is nu bijna 6 mnd oud.( ze zit er  sinds haar 4de mnd op het KDV)  

Op eens snotter ze weer en hoor je haar roggelend adem   halen door haar neusje, en op een andere moment lijkt het of ze niet meer verkouden is. Ik geef haar dan een pufje babyzoutoplossing , maar echt helpen vind ik het niet.

Hebben jullie nog tips voor hoe we hier snel vanaf kunnen komen?. Dan elke week weer een paar dagen lopen te snotteren.

Bedankt alvast
 
hoi hoi mijn uodste dochter is nu ook vaker verkouden sinds ze in maart naar de peuterspeelzaal gaat dus dan steek ze ook haar jongere zusje aan bijna 6 maanden   ik gebruik voor beide ook de neusspray en leg dan savonds als ze naar bed gaan een rauwe ui naast hun bed maar dat helpt wel groetjes anne
 

Hey, ja die rauwe ui werkt, helemaal vergeten.Ik ga m hier vanavond neerleggen.Mijn kids hebben sinds vanochtend n nare kou.Bedankt!!!!Was t helemaal vergeten, zit zelf ook verstopt, dus denken gaat wat minder.
 
Hallo!
hier hetzelfde probleem. Onze kleine meid (bijna 6 maanden) is ook sinds 3 a 4 weken verkouden. Vooral haar neusje zit vol en ik hoor dezelfde geluiden, vooral ''s avonds voor het slapengaan en 's ochtends.
Heb net bij de Kruiderij een (homeopatische) neusspray gehaald, Euphorbium comp. Moet haar dus 3 x per dag sprayen. Heb het net voor de 1e gedaan, dus ik weet nog niet of het succesvol is.
Ik ga ook weer die ui naast het bed leggen...
stink...
 
Hoi,
Wat ik goed vind helpen is LUUF. Dat kan je halen bij bv DA. Dat is een soort dampo wat je 's ochtend en 's avonds opsmeert op het borstje en ruggetje. Hierdoor slapen ze beter en kunnen ze overdags beter ademhalen. Neusspray doe ik ook, maar of het helpt. En natuurlijk zijn neusje leeg halen met zo'n pompje, dat helpt alleen bij (sorry) het dunne snot.
Sterkte met die kleintjes, maar het schijnt normaal te zijn omdat ze zo antistoffen opbouwen!
 
Hi meiden,

Bedankt voor de tips. Ik heb nu al 3 nachten achter één een vernipperde uit naast haar bedje liggen, en ze kan beter adem halen zonder te roggelen door haar neusje. Nu komt het snot ook wat losser, dus hopleijk komt de verkoudheid nu los en gaat het over.
Ik las ook dat er een babydampo was, die ga ik ook even halen.
Ik las in PUUR BABY dat Weleda neus creme ook kon gebruiken. Dit mag je maar 2 keer per dag een beetje aanbrengen, want dit werkt krachtig en het slijmvliezen van een baby kunnen nog niet veel hebben.

Succes met deze nieuwe tip kwa creme betreft.
 
Terug
Bovenaan