Verkoudheidstips

Hallo!

Aangezien iedereen regelmatig met zieke, snotterige kindjes te maken heeft wil ik jullie mijn kleine tips niet onthouden. Iedereen probeert het z'n zieke kindje zo comfortabel mogelijk te maken. Ik doe dat o.a. hiermee;

- voor het afvegen van snottebellen gebruik ik een flanellen hydrofiel luier; superzacht, goed absorberend en m'n dochter (nu 2 1/2 jaar) krijgt ook zo'n doek mee in bed, zodat ze in bed zelf d'r snotneus kan afvegen. Tissues zijn namelijk best "hard" als je daar telkens dat neusje mee poetst.
- Als ik m'n verkouden kindje te slapen leg voor de nacht smeer ik het neusje altijd in met sudocreme; dan kan de rood gepoetste huid herstellen en koekt het snot 's nachts minder aan. 't Is een beetje een raar gezicht, zo'n sudocreme-Hitler-snorretje, maar 't is voor het goede doel...
- mocht ik m'n kindje 's morgens toch met een met snotaangekoekt gezichtje vinden, dan zet ik meteen het bad aan; even "stomen" en weken in het badwater en dan kun je met een washandje meestal vrij zacht en eenvoudig het neusje schoonmaken. Ik heb gemerkt dat je zoiets het beste met water kunt wegkrijgen en niet met vochtige doekjes (billendoekjes/snoetenpoetsers).

Afijn, als jullie nog goeie tips hebben dan hoor ik het graag! Ik wens jullie in ieder geval allemaal hele gezonde kindjes toe.

Goede tips!
Ik heb maudy van de week een aantal keer van haar lakentje af moeten los-bikken, lag vastgekleefd met snot............
Zielig ding............ik doe haar neus idd wel met billendoekjes met aloe vera...........maar gezichtje schoonmaken is ze zowieso niet zo dol op................waar ik wel van baal, maar daar ben je moeder voor, is dat ik elke dag haar bed kan verschonen, want Maudy slaapt op haar buikje en ziet het hele bed, dus door het hele bed zitten smorgens snot-vlekken..................
Dat weken in bad heb ik helaas geen tijd voor smorgens, maar ik smeer haar snorretje en neus idd ook dik in met bepanthen voor de nacht...............ik ga vannacht maar eens sudocreme proberen!
Verder spuit ik haar neusje voor het slapen gaan in met vsm spray, om de holtes open te houden, of het helpt geen idee, maar lekker vindt ze het wel, gaat er speciaal voor liggen als ik met het spraytje aan kom...............

Een vraag van iets andere orde, het tandenpoetsen? Hoe doen jullie dat? Ik moet savonds elke keer met mijn kind worstelen om wat tandpasta op die dingetjes te krijgen...........tandenborstel vind ze leuk, om mee te spelen....................dus ik smeer wat tandpasta op mijn vinger en ga daarmee haar tandjes af..............een gevecht dus.................

Hoihoi,

Ik reageerde gelijk met Rimke, dus hier nog even voor jou een reactie op je tandenpoetsenvraag.

Hier is het ook iedere avond een klein gevecht. Eerst krijgt ze haar vitamine druppels en dan laten we haar spelen met de lepel. Ondertussen de tandeborstel klaarmaken en haar rechtop laten zitten. Liggend tandenpoetsen doe ik niet meer. Maaiende handen en overal tandpasta, behalve op haar tanden, haha.
Ik laat haar nu meestal met haar ruggetje tegen mijn borst aanzitten en poets dan zo haar tanden. Heb dan iets meer controle over haar handen en Evy lijkt het rechtop ook prettiger te vinden.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

hallo

als mees erg verkouden is en dat heeft ie al een aantal keren gehad zelfs al twee kuurtjes, dan smeer ik voor het slapen zijn borst en rugje in met luuf en als zijn neus erg dicht zit spuit ik ook wat neusspray is zijn neusje maar hier houdt ie niet echt van.
Verder kwam mijn schoonzus met een goed idee kokend water in een kommetje en daar een schepje luuf in doen en dat in de slaapkamer zetten dan gaat die lucht in zijn kamertje hangen en heb echt het idee dat het helpt, ook doen we hem dan voor het slapen in bad met zwitzal waar eugalyptis (niet goed geschreven) in zit om lekker te stomen.

Terug
Bovenaan