Hoi Bloempje,
Ik kan me je gevoel voorstellen; maar denk je niet dat je vooral terug verlangd naar het bijzondere gevoel? Ik denk dat dat gevoel eigenlijk alleen voor een eerste zwangerschap echt is weg gelegd, omdat je bij een tweede altijd druk zal blijven met je eerste! Ik mijmer er ook wel eens over, maar denk dan gewoon weer even heerlijk terug aan hoe fijn, speciaal en relaxed de eerste weken van mijn verlof waren voor ik was bevallen. Daar heb ik echt 200% van genoten en daar ben ik ook heel blij mee. Na de bevalling was ik echt even van slag omdat ik het ineens zo heftig vond allemaal.
Ik ben nu sinds 1 juni weer aan het werk en dat bevalt me echt uitstekend! Ook gaat het met de kleine steeds beter; we hebben nu eindelijk een lekker ritme gevonden en ik prijs mezelf gelukkig met zo'n heerlijk ventje. Ik kijk er ook wel een beetje naar uit dat hij wat ouder is; zodat we echt actief leuke dingen met hem kunnen gaan doen; mooie reizen maken, naar de dierentuin of een pretpark, enz enz. En eerlijk gezegd, hoe meer ik nu geniet van die kleine, hoe meer het gevoel voor een tweede uitgesteld wordt.
Ik hoop echt dat het ons mag lukken om nog een keertje een tweede kindje te krijgen, maar voorlopig nog niet! Voorlopig geniet ik nog even voor de volle 100% van Noah en ben ik veel te blij dat m'n leven weer lekker op de rails staat.
Ieder maakt deze beslissing voor zichzelf natuurlijk, dus als je dit graag wilt moet je het gewoon doen, maar ik lees de woorden van Inge en denk: zo, wij blijven voorlopig nog even lekker met z'n drietjes! ;-)
Xx Martine