verlanglijstje kraamcadeau's....

Hi mede novembermama's!

Zouden jullie met me mee willen denken, of jullie ervaringen kunnen delen...

Zoals jullie weten ben ik zwanger van ons 2e kindje (maar ons zoontje Elias is zoals de meeste van jullie weten overleden). Op zijn geboortekaartje had ik een website aangegeven met een verlanglijstje v.w.b. kraamcadeau's, dit omdat wij absoluut niet van speelgoed houden met superveel kleurtjes, lampjes en geluidjes, (die kleintjes krijgen al genoeg prikkels binnen) al ontzettend veel babykleding hebben, niet van knuffels en Disney-dingetjes houden. Aardig wat mensen hebben ons lijstje bezocht, en dus cadeau's gegeven die op ons lijstje stonden. Sommigen hebben er niet naar gekeken en veel van die mensen kwamen aan zetten met Disneykleding, knuffels en foute fotoalbums, en speelgoed met enorm veel toeters en bellen. Het ligt allemaal nog ongebruikt in de kast (ik zoek er een goed doel voor).

Wat denken jullie, weer zo'n lijstje maken?
En nog zo'n moeilijke... wat kan ik er deze keer opzetten? Ik heb al zo'n complete uitzet. Medio januari start ik als gastouder, zou ik daar dan dingen voor op mijn lijstje kunnen zetten?

Graag jullie tips & adviezen!
 
Geld om zelf dingetjes uit te kiezen voor ons meisje... ik bedoel met het envelopje eigenlijk ook cadeaukaarten....

De reden waarom ik om jullie mening heb gevraagd is omdat ik de vorige keer ook een linkje in het geboortekaartje heb gezet en mensen mij nu hebben gevraagd of ik dit weer ga doen, ze vonden het zo handig! Ik twijfel omdat ik inderdaad maar weinig mensen ken die het ook doen terwijl het in een hoop landen niet anders dan normaal is.

Natuurlijk is een geboortekaartje niet meer dan een aankondiging van het arriveren van je kleintje en hoeven mensen niets mee te nemen, ze komen immers om je baby te bewonderen. Wanneer ze dan wel wat meenemen vindt ik het superlief, maar zo zonde van hun geld en moeite om het ongebruikt in de kast te leggen. Uiteindelijk geef ik die kleding, het speelgoed speelgoed, de knuffels en dat soort dingen mee voor een weeshuis in Polen, dus het komt goed terecht, maar dat is natuurlijk nooit de intentie geweest van de gulle gevers, en dat vindt ik ook weer zo lullig, want ik weet dat niet iedereen het even breed heeft.
 
dan maak of zoek je toch een gedichtje waarin staat dat een cadeau'tje niet hoeft maar als ze toch wat willen geven, dan liever in de vorm van geld omdat je al zoveel speelgoed/kleertjes hebt? dan kan je altijd kiezen wat je met het geld doet! ik heb zo'n gedichtje wel eens gezien hoor, dus gek zou ik het niet vinden! zat even te kijken zomaar:

http://www.zwangerschapspagina.nl/geboortegedichten/162888-gedichtje-liever-geld-bonnen-hebben.html
 
Dankjewel voor je reacties Elise! Ik wilde gisteren al reageren maar ik kon niet inloggen, nu ineens weer wel!

Ik denk dat zo'n gedichtje inderdaad niet zo'n gek idee is! In België is het overigens niet anders dan normaal om een geboortelijst op te stellen. Dus we gaan het gewoon weer doen! Het kaartje wat ik ontworpen heb kan aan de achterkant ook bedrukt worden, dus ik denk dat ik het linkje daar zet, is het ook niet te opdringerig!
 
Hoi Marieke,

ben geen nov.-mama, maar heb wel een idee. Zo'n gedichtje voor geld/cadeaubonnen kan heel goed, veel van ons kraambezoek vroeg trouwens bij het afspreken van het kraambezoek al wat ze mee zouden nemen. Gebeurt jou misschien ook nu je een 2e krijgt.
Dan denken mensen toch eerder; hhmmm dat heeft ze misschien al, toch maar even informeren.

Wat ik zelf eigenlijk heel mooi zou vinden om op het geboortekaartje van ons derde kindje te zetten (ben uitgerekend in febr.) is een link naar een goed doel. Dat ze daar hun geld aan schenken. Wij hebben zoveel overvloed en prullaria! Misschien ook een tip!!

Succes!

Groetjes,
 
Terug
Bovenaan