verlatingsangst? help!!!

<p>Hallo allemaal,</p><p>Wij zitten weer middenin de drama dagen. We hebben een zoontje van nu precies 6 maanden.</p><p> </p><p>In de ochtend en middag gaan de slaapjes meestal perfect. De box is niet meer leuk dus pakken we onze mannetje vaak op, niet erg. De avond slaap is wel echt DRAMA!!! Hij zit al 5 dagen minimaal 2,5 uur aan een stuk te huilen vanaf 8/9 uur. Niks helpt. Zodra ik en mijn man weglopen is het krijsen en huilen, als hij ons ziet is het lachen en brabbelen..</p><p> </p><p>We hebben van alles geprobeerd; wiegen op schoot zo laten slapen, maar zodra hij in zijn ledikant wordt gelegd is het wakker worden en krijsen! Minimaal 4x geprobeerd. Hij slaapt dan diep en zodra hij erin ligt is het huilen. We hebben m water/voeding aangeboden dat maakt hem niet stil. Hij krijgt een bord pap voor t slapengaan dus honger zal het niet zijn. Speentje wil hij ook niet. Ik geef nog gedeeltelijk borstvoeding, hij zag de borst ook als troost maar nu niet meer hij accepteert het echt niet! Hij slaapt nog ingebakerd we hebben wel/niet inbakeren geprobeerd. Laten huilen doen we en dan kijken we elke kwartier. Als hij ons ziet is het lachen en zodra we weggaan janken/krijsen. Pijn zal het niet zijn, dan zal hij gedurende de dag ook last hebben neem ik aan.</p><p> </p><p>Hoelang duurt dit en wat moeten we nou doen?? Moet ik uren met hen op schoot lopen? Of uren laten huilen? Werkt beide niet denk ik.. Ik wil hem ook niet leren dat hij met huilen krijgt wat hij wilt. Er is een kinderfysio aan huis gekomen die heeft bevestigd dat ons mannetje al veel eerder dingen doorhad en om aandacht kon huilen. Dit is echt zo is door meerdere deskundigen bevestigd.. Pfoee wat een dagen!</p>

Mijn zoontje heeft dit ook maar die valt na een kwatier toch in slaap tegen mijn borst. Dan leg ik hem weg en word hij wakker maar is te moe om nog te gaan huilen. Zolang ik in zijn kamer bleef "Hupsen" om hem in slaap te krijgen ging het wel goed. Ik haal hem er vooral niet uit om weer te gaan spelen, moe is moe.
Die fases zijn echt verdomd zwaar. Hopelijk snel weer voorbij! 

Wij hebben dit ook 2x gehad na periodes van ziek zijn. Hier was het enige dat hielp, laten huilen. Onze zoon is 8 maanden. Het is verschrikkelijk en het breekt je hart, maar 't was echt nodig hier om een negatieve spiraal te doorbreken. 
Ik denk dat we 'm in de periode van ziek zijn toch teveel verwend hebben met wiegen en extra flesjes en dat is ook logisch. Onze zoon is ook erg alert en heeft veel door. Dat is ook bevestigd door een kinderarts. 
Voordat we 'm hebben laten huilen hebben we uiteraard andere methodes geprobeerd, o.a om de zoveel minuten teruggaan (gaat hij alleen maar harder van huilen) en troosten en dan weer terugleggen. Dat laatste resulteert er helaas in dat je steeds langer bezig bent in plaats van korter.

Hoi,
Wat vreselijk he.
Onze dochter van 10 maanden zit hier middenin momenteel.
Ze krijst ook echt 2,5 uur en dan vooral in de nacht.
Afgelopen zaterdag was ik er zo klaar mee in de ochtend dat ik haar heb laten krijsen. Mn moederhart brak maar het kon echt niet anders. Van alles geprobeerd behalve laten huilen.
Het duurde 20 minuten en toen stopte ze en zat ze rechtop in bed met dr knuffel te spelen. Daarna is ze in slaap gevallen.
Sinds ik dit dus heb gedaan is het geen gevecht meer en slaapt ze veel beter in. Het is vaak nog wel even huilen maar niet meer het gekrijs. Ik laat haar nu ook maar even doen want ze is binnen 5 minuten vertrokken.
Heb gemerkt dat er naar toe gaan en troosten echt averechts werkt en het alleen maar erger maakt.

Nu begrijp ik het als je jullie zoontje van pas 6 maanden niet wil laten huilen.. dat is nog best jong natuurlijk. Maar misschien toch eens proberen? Ga zelf dan stofzuigen of iets doen want anders duurt het voor je gevoel 3 uur.
Wat ik van het cb als tip kreeg is om telkens als ze naar bed gaat te zeggen dat het bedtijd is en ze lekker moet gaan slapen. Dat mama in de buurt is en haar niet alleen laat. Dat ik terug kom over een x aantal minuten. Dan ook echt terug komen. Ze hebben meer door dan wij denken namelijk..

Heel veel succes.

Wat ik trouwens vaak doe als ik onze zoon in bed heb gelegd, is nog even rommelen in de kamer ernaast, wasje opruimen ofzo. Dan hoort ie mij nog even bezig en valt hij vaak met veel minder gehuil in slaap.

Terug
Bovenaan