verlatingsangst??? help!

Hoi allemaal

Ja, de meesten van jullie berichten al weer over de tweede, ik heb even hulp nodig voor mijn eerste...

Tim is inmiddels bijna 15 maanden. Sinds anderhalve week zijn we verhuisd en sindsdien slaapt hij erg moeilijk in. Het kan echt 2, 3 uur duren voordat hij in slaap valt. Al die tijd lijkt hij moe te zijn, maar huilt hij dus in bed, gooit steeds zijn tut uit bed en ga zo maar door. Mij valt op dat hij lachend in bed zit als wij binnenkomen.
Is dit verlatingsangst?
Is het uitproberen en zoveel mogelijk negeren?
Is het wennen aan de nieuwe omgeving?
Is hij gewoon eigenlijk nog niet moe genoeg?
Zijn het zijn kiezen die doorkomen?

Voordat we verhuisden, had hij wel eens zo''n avond, maar nu is het iedere avond. Mijn man en ik worden er steeds wanhopiger van... De nachten wisselen, meestal komt hij minstens 1x per nacht, wat ik nog niet zo''n ramp vindt, als hij maar op tijd slaapt!

Zijn ritme is nu zo''n beetje:
- 7.30 wakker
- 11.30/12.00 weer naar bed
- 14.00 wakker
- 19.00/19.30 naar bed

Iemand ervaring/tips????

Hoi

Het is voor hem natuurlijk een hele verandering dat hij ineens in een ander kamertje slaapt,hij is weg uit zijn vertrouwde omgeving....
Buiten het feit dat hij misschien in een sprong zit...
Ik denk dat het bij hem allemaal een beetje tegelijk komt.

Onze zoon is nu 15 maanden,en hij heeft vorige week ook z`n week gehad,snachts wakker niet willen slapen..wij hebben hem de 1e avond bij ons tussen in gehad,de 2e nacht ook nog en de avonden erna gewoon laten huilen,aai over de bol,muziek doosje weer aan en weer weg...
Ook hebben we nu een nacht lampje gekocht.

Misschien vind hij het wel eng in het donker??

Het ritme van onze zoon is bijna het zelfde
07:00/07:30 wakker
11:00 tot 13:00 slapen
19:00/19:30 naar bed

Je moet hem wel het vertrouwen geven dat je er nog bent,dus denk ik dat als hij niet wil slapen je naar hem toe moet gaan,aai over de bol,muziekje aan(als je dat hebt) tut in bed en weer weggaan...

succes

Ik denk dat het voor een groot deel de verhuizing is. Misschien vindt hij het nu eng om alleen te gaan slapen in die vreemde kamer. Misschien helpt het dan als je er een poosje bij blijft zitten. Of om de 5 minuten even om het hoekje kijkt zodat hij weet dat hij niet alleen is en dat jullie niet zonder hem "naar huis gaan" zoals hij misschien wel denkt.
Slaapt hij overdag nog maar 1 keer? Lijkt me erg weinig, Joas is ook van zijn leeftijd maar slaapt 2 keer, 's morgens van 09:00 tot 10:30 en 's middags van 13:30 tot 15:30. Kan het misschien zijn dat hij te weinig slaapt overdag zodat hij 's nachts onrustiger is? Wij kregen eerder (Joas heeft een poos heel slecht geslapen) het advies van het cb om hem overdag meer te laten slapen, omdat hij dan 's nachts ook beter zou slapen. Ze gebruiken hun slaapjes overdag om dingen te verwerken, zodat ze dat 's nachts niet meer allemaal hoeven te doen. Tim maakt nu veel mee, dus misschien helpt het om hem overdag wat meer te laten slapen.
Succes in elk geval!
Groetjes,
MammavanJoas

We hebben het idee dat het aan het eten lag...
Sinds de verhuizing gaven we Tim brood tussen de middag. Na 3 a 4 stukjes brood stopte hij er mee en het advies is: 'kinderen geven zelf aan hoeveel ze eten en brood is naar behoefte'. Nou, ik geloof niet dat Tim na 3 a 4 stukjes brood genoeg heeft voor de hele dag. Hij eet zowieso nog niet graag stukjes. Dus nu geven we hem weer een paar dagen pap tussen de middag en nu slaapt hij makkelijker in en rustiger!
Wat 2e slaapje betreft; hij heeft daar echt geen behoefte aan. Ik kan hem dan wel in bed leggen, maar dan slaapt hij toch niet. Natuurlijk leg ik hem in bed als hij moe is en soms doet hij nog een powernapje, maar we hebben sterk de indruk dat hij aan 1x 2/3 uur slaap genoeg heeft.
Ook begint Tim nu duidelijk te wennen aan het huis; hij speelt ook eindelijk weer echt met zijn eigen speelgoed, wat hij de eerste dagen niet deed. Dus ik denk dat het allemaal een combi is geweest tussen honger en verhuizing.
Hij slaapt nu weer een stuk beter/makkelijker, waardoor hij overdag ook weer een stuk gezelliger is.
Dat brood eten komt wel, dat blijven we doen naast de pap zodat hij het wel leert.

Groetjes

Fijn dat het weer beter gaat! Je weet soms toch niet waar het aan ligt. Maar een verhuizing is natuurlijk een hele grote verandering, helemaal niet raar dat het wennen is toch?
En nog even een reactie op het slapen overdag. Volgens mij klopt het wel hoor, als ze overdag goed slapen, slapen ze 's avonds beter. Maar goed is voor ieder kind natuurlijk anders. Onze oudste is ook 15 maand, maar zij slaapt al vanaf een maand of 8 alleen 's middags. Meestal zo'n 1,5 uur. En 's avonds gaat ze om 19,00 zonder problemen naar bed, om te slapen tot de volgende ochtend 07,30. De ene heeft meer slaap nodig dan de ander.
Maar grote veranderingen hebben ook wel invloed denk ik. Toen onze 2e geboren is sliep de oudste moeilijker in 's avonds. Dat heeft een weekje geduurd ongeveer.
maar goed, het gaat gelukkig al weer beter bij jullie! Voor iedereen fijn!

Terug
Bovenaan