Verlatingsangst wanneer?

Onze zoon is nu ruim 7 maanden en is altijd moeiteloos ingeslapen. Maar sinds een week is het brullen als hij in bedje wordt gelegd 's avonds om half 8. Soms zelfs zo hard dat hij totaal overstuur is en moet spugen. Is dit de bekende verlatingsangst? Want verder is hij heel vrolijk, eet goed en is er niets anders te ontdekken.
Hoe gaan jullie hier mee om?
Graag tips,
 
Officieel is de verlatingsangst leeftijd rond 9 maanden, maar onze dochter had dit ook veel eerder, zo rond 7 maanden (heel onhandig want toen moest ik net weer gaan werken).
Een vaste routine hielp bij onze dochter heel erg goed voor het slapen gaan, zo kon ze langzaam afscheid nemen van de dag. Dus eerst piamaatje, dan slaapzakje aan, dan tandjes poetsen, dan en verhaaltje lezen en dan een liedje en dan was het 'welterusten, slaap lekker!'. Als ze ging huilen ging ik er wel heen en aaide ik haar even over haar bolletje of liet ik haar even op mijn pink sabbelen. Dan was het wel weer: welterusten, slaap lekker en ging ik weer weg. Soms hielp het ook om nog even hoorbaar op de gang te blijven rommelen. Na een tijdje was het weer over, en ging ze weer zoet slapen. Het is een lastige periode en ook zielig voor je kleintje, want ze hebben echt een reeële angst dat je niet meer terugkomt. Het is geen aanstellerij ofzo, ze moeten het gewoon leren dat je er echt nog wel bent ook al zien zeje niet meer.

Succes!
 
Onze dochter heeft het volgens mij nooit gehad gelukkig! Ze heeft weleens drie dagen achter elkaar gemopperd met het naar bed brengen, maar toen we daar niet op reageerden was het ook zo afgelopen.
 
Terug
Bovenaan