Verlatingsangst

<p>Hoi,</p><p>Onze dochter van 2,5 wil ineens niet meer naar bed! Hysterisch wordt ze als we haar alleen laten, ook al zeggen we dat we in de buurt zijn en weer terug komen als ze wakker wordt en noem maar op... slapen lukt dus alleen als we naast haar bed blijven staan en vervolgens wordt ze rond 1u in de  nacht wakker en belandt ze bij ons in bed, want slapen in eigen bedje? Geen denken aan!</p><p> </p><p>Vermoedelijk gewoon verlatingsangst, want ook bij wegbrengen huilt ze ineens tranen met tuiten.</p><p>Wie herkent dit en heeft er iemand een gouden tip?</p>
 
Hoi, ik was benieuwd of jullie probleem inmiddels al is opgelost. Sinds deze week gebeurt precies hetzelfde bij onze zoon van 2,5. In jouw verhaal kan ik dochter vervangen door zoon en het klopt tot in de details.
Hij was altijd een hele goede slaper en nu opeens dit. In ons geval komt het vermoedelijk door de peuterspeelzaal waar hij sinds deze week voor het eerst heen gaat. En sindsdien zijn er geen middagdutje meer en moet ik s avonds ook naast hem blijven zitten tot hij in slaap valt. Ook snachts wordt hij wakker en moet hij beslist bij ons in bed verder slapen. Hebben jullie een oplossing gevonden? 
 
Ik vind het niet erg bij hem te blijven zitten en verwacht dat het tijdelijk is, maar ik ben nu ook 36+3 zwanger. Zodra de baby er is zal dit best een lastige situatie worden. Elke tip is welkom op dit punt. 
 
Terug
Bovenaan