verlatingsangst

Mijn dochtertje is nu net 3maand.Ik ben nog steeds thuis.Ik ben dit nog 3maand van plan.Ik ben alleen bang dat de baby zich een beetje teveel aan het hechten is aan mij.Ze zeggen dat een baby de eerste maanden geen onderscheid gaat maken tussen vreemde en bekende gezichten.Maar we waren gisteren op een feestje.Niemand kon mijn dochtertje vastnemen.Ze wou alleen bij mij.Ik ben wel blij dat mijn kindje mij herkent.Maar ik hoop dat dit geen problemen gaat opleveren in de toekomst.Misschien moet ik al een dag in de week mijn dochter naar de onthaalmoeder doen,Of heeft er iemand nog andere ideeen.
 
Hoi,
Bij mijn dochter van drie maanden is het precies zo, maar ik maak me niet druk. Ik las dat één op de drie baby's al meteen wat eenkenniger zijn. Anderen geven wel commentaar omdat ze gaat huilen bij hen; oma's vooral en dan neem ik haar weer terug. Ze zeggen dat ik haar verwen, maar ik vind dat echt onzin. Waarom zou je haar verdriet doen door haar bij anderen te laten wennen? Geniet ervan zou ik zeggen. Volgens mij komt er vanzelf een tijd dat ze bij anderen wil, dat ze dat interessant gaat vinden. Nou ik ben benieuwd of er ook anderen reacties komen.
Groetjs Thea
 
Ik kreeg onmiddellijk commentaar dat ik er toch geen asociaal kind van ga maken.Moet je weten dat ik zelf in een sociale sector werk.Ik kom veel met mijn kindje buiten.Ik heb ze vanaf de geboorte aan andere mensen laten wennen.En toch weent ze bij andere mensen.Ongeveer nu 2weken geleden begonnen.Mensen die zo'n commentaar hebben zijn gewoon jaloers op een sterke moeder -kind binding.Zeker mijn schoonmoeder die afgunstig kijkt als ik mijn dochtertje knuffel.Het maakt niet uit hoor wat je doet,andere mensen weten het altijd beter hoe je een kind moet opvoeden.Bedankt voor je reactie Thea
 
Hoi,
Ik vind het niet zo gek hoor dat je kindje alleen bij jou wil zijn, hoe jong het ook is. Het is geloof ik zelfs vrij normaal dat het rond drie maanden de eerste eenkennigheidsfase heeft, dit gaat geloof ik gepaard met een sprong in de ontwikkeling van je kindje. Ontwikkelen is spannend en nieuw en eng: wie wil er dan niet liever bij zijn moeder zijn!!
Geniet er maar van hoor en laat ze maar lullen!
 
Terug
Bovenaan