verlatingsangst???

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal

mijn dochtertje van ruim 7 maanden is een hele makkelijke, lieve  baby.
overdag hebben we totaal geen kind aan dr.
tot... ze 's avonds op bed moet.
zo gauw ik me omdraai begint ze te gillen, ik mag absoluut niet weg.
er is dan niets met haar te beginnen, ze krijst zichzelf helemaal overstuur.
het is alleen goed als ik haar oppak en troost. zo gauw ze dan haar bed weer in moet en ik me omdraai....
wie heeft DE gouden tip??

hoi,
weet niet goed of het een gouden tip is, maar ik heb zelf verlatingsangsen, (door veel verlaten te zijn vroeger) en heb soms het idee dat mn zoontje het ook wel wat heb, waarschijnlijk door mij, maar hiervoor ben ik in therapie.
Wat ik dan doe, is mijn kussensloop of nachthemd wat ik al een paar dagen aan heb gehad, (dus dat mijn lichaamsluchtje er goed aan zit) in zijn bedje onder het hoeslaken erbij te leggen, zodat hij er niet in kan stikken maar hij voor zijn gevoel mij wel bij zich heeft.
Ook zou je naast het bedje kunnen zitten, met je hand op haar wangetje, als ze dan lekker slaapt, kan jij weggaan, als ze huilt dat je wel gaat kijken en over haar wangetje strijkt zodat ze weet dat als er iets is, dat jij komt, en dan iedere avond een stukje verder naar de deur toe gaan zitten, totdat je niet meer in de kamer bent.
tis een hele opgave, maar de supernanny en dat nanny programma van de eo adviseren dit.

Succes in ieder geval met alles,
liefs marina

bedankt marina
ik zal het zeker proberen!
ik ben zelf ook helemaal gek van die opvoedprogramma's.
ik wist wel dat je niet moet gaan praten enzo, ik hoop dat ik het vol kan houden!

heyhey.

nathalia heeft al een paar weken het zelfde.
overdags is er niks aan de hand en sávonds ohohohoh.

de tip om er bij te blijven zitten, heb ik ook geprobeerd.
dit liep uit op een nachtmerrie. (grappige woordspelling hihihi)
ze sliep, dus ik ging ook lekker naar bed. nog geen uur later werd ze wakker.
ik weer over haar bolletje aaien, niet praten enz.
ze sliep weer. en weer een uur later kwam ze.
en zo is het dus de halve nacht doorgegaan.
toen was ik het zat.
ik heb toen een beetje melk klaargemaakt (100cc), gegeven en ze viel daarna zo weer in slaap totde volgende morgen.

weet niet of je je baby sóchtends of 'savonds in badje doet?
ik deed nathalia altijd s'ochtends in badje.
3 dagen geleden kwam het me even beter uit om haar s'avonds in badje te doen
daarna flesje en lekker naar bed. hoera... ze heeft de hele nacht doorgeslapen.
2 dagen geleden natuurlijk weer s'avonds in badje gedaan he hihi en weer doorgeslapen.
dus ja, je snapt wel dat ik nathalia nu s'avonds in badje doet.
mischien proberen waard?

succes.

groetjes, do

Hallo,

Hier ook een zelfde probleem. Onze meid heeft er met name last van als ze overdag een drukke dag heeft gehad. Verjaardag, chrese enz.
'snachts wordt ze rond half 3 wakker. HUILEN HUILEN. Gewoon ontroosbaar wat ik dan doe is even erheen, speen zoeken, onder stoppen aai over dr wang en weer weg. Geen lamp aan en niet praten. Dus voor haar niet gezellig dat ik er ben.  Soms blijft ze stil soms gaat ze huilen. 5 min laten huilen en er weer heen. Kan echt uren duren maar de laatste tijd gaat ze wel eerder slapen. ben nu een uurtje bezig voorheen wel 2 a 3 uur aan het spoken.
Ik heb een tijdje haar ook gevoed als ze kwam. Maar ze zeggen dat ze na 6 maand niet meer echt de nachtvoeding nodig heeft. Dus die krijgt ze ook niet meer. Wel doe ik soms een slokje water. Dat doorbreekt het huilen dan ook.
Sterke indergeval. Het kan ook echt heel slopend zijn.

'smiddag zelf ook even gaan liggen ;)

Groetjes

Ook Zifjon is de laatste 3 nachten en nu ook overdag aan het spoken. hij wordt wel 3x in een nacht wakker hele maal over de rooien. Maar ik slaap met oordoppen dus hoor hem niet. En manlief heeft hem laten liggen grrrrrrr. Maar vannacht heeft hij me toch wakker gemaakt. Zifjon slaapt overdag nu ook slecht dus ik denk dat hij door heeft dta hij alleen op zijn kamer is. Maar ik troost hem maar in zijn bedje en als het heel erg is hala ik hem er wel uit. Hij heeft me dan nodig en na 30 min en een klein flesje slaapt hij zo weer.

gr van Mariska

bedankt allemaal voor het meedenken!
het is inderdaad slopend, en na een gebroken nacht probeer ik 's middags ook even te gaan liggen.
nu heb ik ontdekt dat ze veel lekkerder slaapt als ik het licht aanlaat!
(ik heb een lamp met 3 standen, dan zet ik hem op de zachtste)

als ze huilt probeer ik aar te laten liggen, maar soms is ze zo ontroostbaar, dan pak ik haar even op. maar dan is ze gelijk stil en valt in slaap, ook niet helemaal de bedoeling.
ik vind het wel lastig allemaal, de ene nacht gaat het goed en de andere keer komt ze wel 5x.
ik heb ook een strak avondritueel, dus daar kan het ook niet aan liggen. en ja ik doe haar vanaf het begin al 's avonds in bad.
nou ja, het zal vast wel een keertje overgaan...

Heeft je dochter een speeldoosje wat je aanzet als ze moet gaan slapen. Werkt hier heel goed. We zetten het overdag en 's avonds aan als we haar in bed liggen.

Terug
Bovenaan