verlatingsangst

hmimes

New member
heeft jullie baby verlatingsangst en hoe gaan jullie hiermee om . Doen jullie al aan slaaprituelen ?

Graag hoor ik jullie ervaringen .
 
Ik merk wel dat Dean en Jack op dit moment wat gaan jengelen op het moment dat mijn man en/of ik de woonkamer uitgaan of dat we Dean uit zijn bed halen en Jack even moet wachten......

Ik heb begrepen dat het kiekeboe spelletje en goede aanrader is voor kindjes die 'verlatingsangst' hebben. Kiekeboe spelen en dan steeds verder een stapje uit de kamer zetten, net zo lang totdat je niet meer zichtbaar bent voor je kleine. Of het echt werkt, weet ik niet.

Slaapritueel doen wij altijd op dezelfde manier. Mijn man en ik gaan altijd samen mee (tenminste, als het voor de nacht is) leggen ze op bed, stoppen ze in, speentje, knuffeltje, muziekje aan en een kusje geven.

Succes! Liefs Lynn.
 
hier af en toe bij het naar bed gaan, ik merk nu heel goed dat ze niet mee zo snel naar bed wil, als ze erg moe is dan heeft ze er geen last van ;)! als ze minder moe is geeft ze duidelijk aan dat ze dan eigenlijk nog niet naar bed wil, ook al pakt ze wel lekker haar speen! ze schudt dan met haar hoofd van 'nee' ! haar hele lijfje gaat dan mee :) ik was wel verbaasd de eerste keer, alsof ze weet wat nee is!

ritueel vanaf begin gedaan: verschonen, slaapzak aan, onderstoppen, speen en knuffel geven, gebedje zingen, muziekdoos aan, welterusten en een kus en weg :)! ze herkennen al zo veel nu, dus weten gewoon: oké het is nu slapenstijd!
 
bovendien als je vaste rituelen hebt, heeft je kindje ook zekerheid zegmaar dat je weer terug komt!

overdag heeft ze het niet en de jongens ook nooit gehad eigenlijk dus zou niet zo goed weten hoe daar mee om te gaan. wel als ik wegging bij oma bijv. als ze op moest passen, dan reageerde ik net hoe ik dacht dat goed was. de ene keer wel uitgebreid zwaaien en kusje, maar als ze lekker aan het spelen zijn dan ging ik ook wel een gewoon stilletjes weg, dan zijn ze je gewoon ff vergeten. dat natuurlijk wel tot een bepaalde leeftijd. als ze wat ouder zijn dan ga je niet meer stilletjes weg, want dan hebben ze het na een tijdje wel in de gaten en vertrouwen ze je niet meer.
 
Hier is het mama voor en mama na.
Maar zodra ik echt weg ben is het vaak klaar. Ik kan alleen niet even Nasr de keuken ofzo lopen want dan zit ie gelijk achter mij.
Hier gaat het als volgt:
17/17:30 uur warm eten
18 uur ongeveer klaar
Spelen tot ongeveer 19 uur
Fles melk
Op bed
Nog even voorlezen of liedje zingen en dan ben ik weg.
Om de dag ongeveer in Bad dus dan is het speld iets korter
 
Begint nu te komen dat hij begint te huilen als ik weg loopt. Van de week voor het eerst dat hij echt ging huilen omdat ik boven was en er iemand anders binnen kwam. Bij het naar bed gaan zing ik altijd even een liedje, dan in bed, kusje en ik ga weg. Hij huilt meestal wel even, maar valt vaak al snel in slaap met z'n knuffel en zijn duim.
 
Terug
Bovenaan