verlegen

Ik ben 27 en ik heb een kindje van 9 maanden en ben best verlegen en ik kan erg onzeker zijn vooral met andere mensen om me heen en daardoor bloos ik ook snel, zijn meer moeders zo? Als ik zo om me heen kijk, lijkt iedereen zo zelfverzekerd...
 
Kijk maar eens hoeveel moeders vragen hebben op dit forum, iedereen is onzeker, zeker als je voor het eerst een kleintje hebt, alles is zo nieuw. Dat is helemaal niet gek. ik heb me ook sufgepiekerd of ik het wel goed doe en hoe ik bepaalde dingen aan moet pakken en nog steeds, maar door veel te vragen en te praten word je steeds een beetje zekerder. Ik ben zelf ook niet heel zeker van mezelf (wordt steeds een beetje beter als je ouder wordt, ben nu 30)en kan ook nog wel eens blozen. Af en toe heel vervelend, maar ik heb me er bij neergelegd, dan zien ze maar dat ik bloos!
Blijf lekker zoals je bent en verkijk je niet op de uiterlijke zekerheid van andere moeders!
Groetjes,
Petra
 
Hoi,herken het helemaal hoor! Poeh, vooral als er meerdere mensen zijn is het best moeilijk om niet super verlegen te zijn, maar...moet zeggen...met een kleintje (al hoewel klein, alweer bijna 1jr) maak ik wel gemakkelijker contact zonder me echt rottig te voelen.
Wat petra al zegt; verkijk je niet op al dat zekere vertoon van mensen hoor!! Soms bedriegt schijn!Succes ermee.
 
Ik heb precies het zelfde, ik word helemaal zenuwachtig als ik bijvoorbeeld een luier moet verschonen en er staan mensen te kijken hoe ik het doe, dan vraag ik me eigen af of ik het wel goed doe enzo, dat is echt vervelend, dat had ik laatst bij het cb, stonden er 2 artsen te kijken hoe ik die luier weer om deed, tja dan lukt het dus echt niet he.

Je bent echt niet de enige hoor, dus wees maar gerust.

groetjes monique
 
Hoi! Een tip, en zeker als je bij een instantie bent waar deskundigen aanwezig zijn: jij bent de enige die de moeder of vader is van je kindje. Ook al zit de luier op z'n kop (hihi), dan nog doe jij dat omdat jij de ouder bent! Vertrouw op jezelf, vergeet niet dat het kindje al negen maanden oud was toen het geboren was, en dat jij het hebt/helpen gebouwd/bouwen. Anderen kunnen je helpen, ter ondersteuning, maar jij kent je kindje het allerbeste! Succes!
 
Als je van je kind houdt en het beste voor heb met je kind, dan ben je een goede moeder. Ik ben baby leidster, maar bij mijn eigen kind ben ik net zo onzeker als iedere moeder hier.
Kop op, andere denken misschien het zelfde als jij en vinden jou zo zelf verzekerd.

 
Hoi,

Tuurlijk ben ik best wel eens onzeker, maar over het algemeen kom ik wel vrij zeker over in wat ik doe.
Ook omdat ik net als één van de anoniemen van mening ben dat ik als moeder m'n kindje het beste ken (samen met z'n vader natuurlijk)

De allereerste keet op het CB zei de arts overigens: u komt zo zelfverzekerd over bij een eerste kindje... dus misschien toch niet zo onzeker!

Marije
 
Terug
Bovenaan