'Verlengde kraamzorg'

Ik loop sinds enige tijd met het idee om een eigen bedrijf te beginnen. Mijn idee is dat ik nadat de kraamhulp weg is en de vader weer aan het werk is gegaan ondersteuning wil bieden aan `nieuwe` moeders, en dan voornamelijk op praktisch gebied. Huishouding, zaken rondom de baby die geregeld moeten worden, samen bekijken hoe je weer een ritme kan krijgen met je `nieuwe` gezin. Er dus eigenlijk letterlijk zijn bij jonge gezinnen thuis. Ik heb dit zelf enorm gemist na de bevalling van mijn kleine namelijk. Hoe is dit bij andere? Zou hier behoefte aan kunnen zijn? Hoor graag jullie mening...
 
Zeker bij de tweede had ik het idd erg zwaar toen de kraamhulp weg was en papa aan het werk. Maar als ik eerlijk ben was het nu ook weer niet zo zwaar dat ik zou betalen om een vreemde in huis te halen. En mn oudste was toen pas 13,5 maand en had dus echt nog veel verzorging nodig, maar zelfs dan zou ik er niet voor kiezen.

Maar als jij denkt dat dit een gat in de markt is, ga ervoor!!!!

succes
Pauline
 
Ik denk dat hier zeker wel behoefte aan kan zijn.
Ik heb een keizersnee gehad, waardoor ik een tijdje nog niet alles kon doen. Gelukkig had ik aardig wat mensen om me heen die mij konden helpen.Maar had het toch wel prettig gevonden om gewoon wat extra hulp te hebben. Want de eerste periode kon ik mijn kleine man niet zelf tillen. En ik kan me goed voorstellen dat er zeker meerdere mensen zijn die niet voldoende hulp hebben in zo een periode.

Daarnaast is het zeker makkelijk om iemand om je heen te hebben die je helpt met een ritme creeeren.
Die verstand heeft van kinderen, zodat je je ook niet zoveel zorgen hoeft te maken in de eerste periode.

Maar ja,het probleem is vooral geld denk ik. Daar zul je heel goed over na moeten denken.

Groetjes

Anoeska
 
Hallo,
Ik zou er persoonlijk geen behoefte aan hebben. Bij de 1e had ik een keizersnede en een gebroken stuit maar heb ik alles zelf gedaan, ik kwam er alleen vaak 's middags achter dat ik nog in mijn pyama liep! Bij de 2e (oudste was 1,5) heb ik ook alles zelf gedaan.
Het is denk ik met elk kindje even wennen, iedereen in het gezin moet zijn plekje opnieuw veroveren. Maar ik denk dat je dat het beste met het gezin zelf kunt doen.
Ben je niet bang dat je als huishoudster gebruikt gaat worden? Heb je een pedagogische achtergrond en mag je met die basis adviezen geven? Of moet je nog een opleiding gaan doen?
Aan de andere kant: mensen die geld hebben willen overal voor betalen, dus waarom niet? Succes met je keuze.
 
Terug
Bovenaan