'Verlengde'kraamzorg

Ik loop sinds enige tijd met het idee om een eigen bedrijf te beginnen. Mijn idee is dat ik nadat de kraamhulp weg is en de vader weer aan het werk is gegaan ondersteuning wil bieden aan `nieuwe` moeders, en dan voornamelijk op praktisch gebied. Huishouding, zaken rondom de baby die geregeld moeten worden, samen bekijken hoe je weer een ritme kan krijgen met je `nieuwe` gezin. Er dus eigenlijk letterlijk zijn bij jonge gezinnen thuis. Ik heb dit zelf enorm gemist na de bevalling van mijn kleine namelijk. Hoe is dit bij andere? Zou hier behoefte aan kunnen zijn? Hoor graag jullie mening...
 
Ik denk dat daar absoluut behoefte aan is, maar ik denk ook het financiele plaatje een breekpunt is. Ik weet niet of zoiets door de verzekering vergoedt wordt (denk het niet), dus zou dit alleen zijn voor de "beter bedeelden". Een 1e kindje kost vaak al veel geld en ik weet niet of er veel mensen zijn dit zich dit ook nog eens kunnen veroorloven.
Maar afgezien van het financiële denk ik dat er absoluut wel behoefte aan zal zijn. Ik voelde me zelfs bij onze 2e nog "in de steek gelaten" toen de kraamverpleegster vertrok. Jongens wat voelde ik me alleen en wat vond ik het moeilijk om in het ritme te komen. Er zit tussen onze kinderen ruim 4 jaar, dus voor mijn gevoel was het weer voor het eerst. Dus ik had ook best nog wat support kunnen gebruiken.
 
Ik denk dat daar absoluut behoefte aan is, maar ik denk ook het financiele plaatje een breekpunt is. Ik weet niet of zoiets door de verzekering vergoedt wordt (denk het niet), dus zou dit alleen zijn voor de "beter bedeelden". Een 1e kindje kost vaak al veel geld en ik weet niet of er veel mensen zijn dit zich dit ook nog eens kunnen veroorloven.
Maar afgezien van het financiële denk ik dat er absoluut wel behoefte aan zal zijn. Ik voelde me zelfs bij onze 2e nog "in de steek gelaten" toen de kraamverpleegster vertrok. Jongens wat voelde ik me alleen en wat vond ik het moeilijk om in het ritme te komen. Er zit tussen onze kinderen ruim 4 jaar, dus voor mijn gevoel was het weer voor het eerst. Dus ik had ook best nog wat support kunnen gebruiken.
 
Ik denk dat daar absoluut behoefte aan is, maar ik denk ook het financiele plaatje een breekpunt is. Ik weet niet of zoiets door de verzekering vergoedt wordt (denk het niet), dus zou dit alleen zijn voor de "beter bedeelden". Een 1e kindje kost vaak al veel geld en ik weet niet of er veel mensen zijn dit zich dit ook nog eens kunnen veroorloven.
Maar afgezien van het financiële denk ik dat er absoluut wel behoefte aan zal zijn. Ik voelde me zelfs bij onze 2e nog "in de steek gelaten" toen de kraamverpleegster vertrok. Jongens wat voelde ik me alleen en wat vond ik het moeilijk om in het ritme te komen. Er zit tussen onze kinderen ruim 4 jaar, dus voor mijn gevoel was het weer voor het eerst. Dus ik had ook best nog wat support kunnen gebruiken.
 
Goed idee! Ik heb me na de geboorte van mn zoontje (14 maanden geleden) vaak afgevraagd waarom de kraamhulp alleen de eerste 8-10 dagen komt, daarna niet meer. Ook omdat baby's dan nog suf zijn van de bevalling, eventuele problemen komen na 2 weken pas. Ook is het zo dat je vaak toch best wat hulp hebt meestal in t begin.
Met andere woorden: superinitiatief!!
In welke regio woon je en heb je ook een opleiding in die richting?
 
Terug
Bovenaan