Verlenging lockdown, geslachts echo

Hallo alle,

Zoals jullie misschien de nieuwe persconforentie hebben gezien... wordt hij verlengd tot 9 feb 2021. Op 3 februari 2021 heb ik de geslachts echo staan... deze gaat dus denk ik niet door helaas.

Kan je dan (ik ben dan 15 weken) wel zien wat het wordt? Met een gewone echo?

Of is dat lastig?

Liefsssss

Zover ik weet zijn verloskundige praktijken gewoon geopend. Wel beperkt tot partner alleen mee bij de echos en verder telefonisch of alleen gesprekken. Ook is rond de 15 weken niet specifiek een geslachtsecho maar gewoon een termijn echo, controle groei enz. Ze kunnen het dan soms wel zien al. Mochten ze je dan zeggen wat ze denken dan doen ze dat altijd onder voorbehoud; meestal is de 20 weken echo (de uitgebreide controle in het ziekenhuis) de doorslaggever. Ik zou even bellen morgen, dan weet je het zeker dat het doorgaat. Have fun ??

Wij hebben een geslachtsbepaling met 14 weken gedaan. Het was duidelijk zichtbaar. Maar ik heb wel een slag om de arm gehouden tot de 20 weken echo. 
Niet noodzakelijke echo's zullen wel weer wegvallen. Maar je kan opnieuw afspreken indien de lockdown over 3,5 week wel eindigt. Anders zit er denk ik niet veel anders op dan wachten tot 20 weken. Wat een geduld moet je dan opbrengen zeg, vond ik destijds al lastig en toen was er geen lockdown of corona. 

Vaak gaan pretechos niet door, maar als je een normale echo hebt met 15 wk is het op zich zichtbaar, al moet de praktijk wel goede apparatuur hebben. Mijn echoscopiste zag t duidelijk met 14.1, dat was n pretecho maar bij onze vaste echoscopiste.

Waarom zou je dan een medische echo bij 15 weken krijgen? 
De termijnecho is meestal bij 11/12 weken en dan heb je pas de 20 weken echo. 

ik had volgende week een geslachtsbepaling echo staan, maar die gaat niet door. 
dus helaas wachten tot de 20 weken echo...

Ik heb aankomende maandag de geslachtsbepaling echo bij 'pearls of eden' in Almere. Die praktijk is gelukkig gewoon open! Dus daar zou je het eventueel kunnen proberen als je niet wil wachten tot de 20 weken echo. 

Terug
Bovenaan