Verliefd op iemand anders :(

<p>Jemig, dat ik dit ooit zou schrijven, dat ik überhaupt ooit een bericht op een forum zou plaatsen. Maar ik wil dit ergens even kwijt kunnen, anoniem.</p><p>Ik ben verliefd (althans, soort van) op iemand anders. En ik voel me zo verward, ik ben namelijk ontzettend gelukkig met mijn vriend en ons dochtertje van anderhalf. Het is een pittig jaar geweest, het eerste, maar we zijn er met elkaar goed door gekomen en we hebben het nog steeds heel leuk met elkaar én met zijn drietjes!</p><p>Maar ik ben laatst (weer) iemand tegen het lijf gelopen en sindsdien compleet in de war. Belangrijk hier is de context: mijn vriend en ik zijn jaaaaren samen (jaar of 11), maar tussendoor (2 jaar voor de geboorte van onze dochter) wel ruim een jaar uit elkaar geweest. Om verschillende redenen, die er allemaal niet meer toe doen. In die tijd hebben wij beiden ook wel met mensen gedate. Ik was er ook echt niet vanuit gegaan dat het ooit nog goed zou komen met mijn vriend. Maar hij heeft op een gegeven moment zich gerealiseerd dat hij mij wilde en niemand anders, is er toen voor gegaan (iets wat ik eigenlijk altijd miste daarvoor) en heeft mij opnieuw voor hem doen vallen (ja, ik realiseer me hoe cliché dat klinkt maar het was ook één groot cliché en happily ever after einde uit een romkom oid). Op dat moment was ik al een tijdje aan het daten met een andere man. Dat was leuk, maar toen mijn vriend mij dit helemaal open vertelde en zei dat ie 100% voor mij wilde gaan hoefde ik helemaal niet na te denken: ik ging ook 100% weer voor hem, totaal tegen mijn eigen verwachting van tevoren in eigenlijk.</p><p>Die man bleef altijd wel ergens in mijn hoofd, maar niet op een manier dat ik er last van had. Meer als een fijne herinnering, iets van mij. Maar laatst dus ben ik hem tegengekomen in een bar, met een borrel voor werk, opnieuw na al die jaren, en oh mijn god, het was alsof er iets gebeurde vanbinnen bij mij. Kan het niet uitleggen, maar moet sindsdien constant aan hem denken. Het erge is dat hij hetzelfde heeft (we hebben erna paar keer kort contact gehad via de app en daaruit werd dat duidelijk) - en ook hij heeft inmiddels een vriendin en een jong kind. </p><p>Ik wil zoo graag dat dit weggaat. Voel me enorm schuldig naar mijn vriend, wil ook helemaal niet weg ofzoiets - dat is echt niet aan de orde. Maar hoe kom ik van dit gevoel af? Het is echt puberaal bijna en omdat het dus een wederzijds plotseling gevoel is, is het mega verwarrend. Iemand ervaring?</p><p>Sorry voor dit onsamenhangende verhaal trouwens.</p>

Kan gebeuren, en doe je indd niet express. Bedenk indd duidelijk wat je wilt. Uit je verhaal maak ik op dat je gewoon bij je gezin wil blijven. Kies dan ook voor je gezin. Verbreek contact en stap weg voor er wel dingen gebeuren. Het is niet eerlijk als je een lijntje open laat staan naar die ander. 

Maar voel je niet schuldig over eventuele gedachtes of gevoelens want die heb je niet in de hand. Enige wat je wel in de hand hebt is hoe je er mee omgaat.
als het oplucht kun je het eventueel bespreekbaar maken, ligt een beetje aan he partner. Als hij onzeker is of hier niet mee om kan gaan zou ik geen slapende honden wakker maken gezien er niks aan de hand is.
heel veel sterkte, want zulke dingen zijn altyd lastig, en makkelijker gezegd dan gedaan.

Tsja als je wil dat het niet groter wordt is er maar 1 oplossing: alle contact met die man verbreken.. alleen dan kom je er overheen. Kost veel wilskracht denk ik. Bespreekbaar maken lijkt me persoonlijk lastig, vooral omdat je partner er niet echt wat mee kan maar ws wel gekwetst zal zijn (zou ik wel hebben iig). Sterkte, het is niet makkelijk.

Als je zo ver bent gekomen met je huidige vriend en nu een mooi en gelukkig gezinnetje hebt dan zou dat heel zonde zijn om dat zomaar op te geven. Een crush krijgen op iemand, kan iedereen overkomen. Je moet gewoon je hart volgen en misschien ook even na gaan of je iets mist in je huidige relatie die jou crush wel heeft. Of zijn er dingen met je huidige man gebeurd die je ergens diep van binnen niet kan vergeten of vergeven? Zo niet gewoon contact verbreken met die crush en helemaal voor je gezin gaan. Want het lijkt me zo zonde van je mooie gezinnetje en je weet pas wat je mist als het weg is zeggen ze vaak. Sterkte!

Het overkomt je! Maar wat ik zo begrijp is dat je echt gek bent op je gezin. 
Toendertijd was je met die man aan het daten en heb je voor je huidige man gekozen.
Toen was je om het zo te zeggen vrijgezel. Dus deed je niks fout.
Nu heb je je man weer terug en een prachtige kindje. Nu is er een soort van spanning, iets stiekems. Dat vaak mensen ook wel triggert. 
Het is een keuze die je zelf moet maken, maar ik denk dat je heel erg spijt gaat krijgen als je dit voort gaat zetten. Je hebt toen ook niet voor niks voor je man gekozen.
Heel veel succes en sterkte

Bedankt voor jullie reacties. Het heeft ook inderdaad geen zin om me ontzettend schuldig te gaan lopen voelen terwijl je aan een gevoel hebben op zich niet zoveel kunt doen natuurlijk.
Heb de betreffende man zojuist een berichtje gestuurd dat ik het contact verbreek en hoop dat hij dat ook respecteert. En zo niet, kan ik hem altijd nog blokkeren in mijn telefoon.
Ik ben inderdaad heel blij met mijn gezinnetje, geniet er heel erg van en wil het ook niet kwijt. Wel heb ik me de afgelopen jaren wel eens afgevraagd "wat als ik de keuze gemaakt had voor die andere man?", maar dat was meer super super hypothetisch zonder verdere lading (denk dat wel meer mensen zo iemand in hun leven hebben gehad die "het" in principe ook had kunnen zijn). Hier heb ik het wel eens (oppervlakkig) met mijn vriend over gehad, hij heeft dat ook wel eens gezegd over een vrouw uit die periode. Maar dit is dus nu een beetje een ander niveau, waar ik zelf ook niet oké mee ben.
Hem dit vertellen ga ik niet doen. Ik denk dat dat hem (onnodig) kwetst, onnodig omdat er niks gebeurd is of gaat gebeuren.
Nogmaals bedankt in ieder geval.

Verbreek inderdaad ook het contact voor het uit de hand loopt, houd het voor jezelf en investeer in je ongetwijfeld mooie gezin! Veel succes en liefde!

Terug
Bovenaan