Verlies de hoop niet meiden!!

Beste meiden,

Ik ben vandaag 40 weken zwanger van mijn 1e kindje........dit had ik kerst 2010 niet durven hopen.

Ik ben Jessica en ben 27 jaar. Ik ben getrouwd.
Ik raakte vrij snel zwanger en was helemaal door het dolle heen. Was er zo blij mee........vlak voor de kerst ging het helemaal mis. Ik had een missed abortion, dus de vrucht dreef nog in de baarmoeder en kwam er na een dikke week nog niet vanzelf uit. Ik zou toen 9 weken zwanger zijn. Ik heb een curretage gehad vlak voor oud en nieuw en toen begon de ellende. Wat voelde ik me in de steek gelaten en wat was ik boos! Ik dacht dat ik nooit meer zwanger zou raken en bij elke ongesteldheid die weer kwam was ik zo kwaad........ik miste mijn "gezellige zwangerschap" zo...........................

Na 6 maanden ben ik weer zwanger geraakt en de eerste 12 weken ben ik alleen maar bang geweest. Ik kon soms net doen of het niet zo was. Alles is goed gegaan en met 20 weken kregen we te horen dat het een gezonde jongen is! En nu, vandaag, ben ik uitgerekend.

Ik besef nu heel erg dat als ik toen die miskraam niet zou hebben gehad, het vruchtje niet gezond was geweest en ik geen leuke 20 wekenecho zou hebben gehad omdat er dan een flinke afwijking gevonden was. Er is echt wat aan de hand met het vruchtje als het misgaat.............en dat wil niemand.

Alle meiden die hier hun hart komen luchten en denken dat het ze nooit zal lukken hoop ik met mijn verhaal een hart onder de riem te steken want ook jullie krijgen straks een kindje...............echt!

Sterkte voor jullie allemaal en ik hoop dat jullie over een tijdje ditzelfde verhaal zullen schrijven voor anderen............want ik weet hoe het voelt maar weet nu ook hoe het echt zit.....

Liefs Jessica

hallo liefe jessica
wat heb je dat mooi gescheefen en wat fijn voor je dat je nu weer een mooie en een gezonde zwangerschap hebt . ik ben mandy 23 jaar en moeder van 2 kindjes waar van 1 niet meer leeft ze is met 23 weeken geboren dus te vroeg om teblijfen leven . ze leefde nog in mijn buik en het was oo zoo moeilijk en een zware beslising om de bevaling op gang te laten komen ik heb de heele zwangerschap bloed verlies gehad en elke keer ging het gewoon goed . tot dat het zoo heftig wert en mama er ook op een gegeefen moment geen puf meer voor had ik had een hb van 3.0 dus ja kun je na gaan hoe weinig bloed ik nog had . mijn plasenta raakte los door de bloeding dus er moest in gegreepen worden . dat is mijn grooste pijn ooit geweest een kwatier voor het perzen heb ik mijn kleine meid nog gevoelt het in nu 2 maandjes geleden en heb dr elke dag nog moeite mee . maar het is wel mooi gescheefen van jou geef de moed niet op het komt wel goed zo moed iedereen ook blijven denken . ook wij gaan weer zamen voor een kindje waneer het komt niet voor vervanging van haar opzo lut niet dat kan ook niet maar we wouden graag oo zoo graag een kindje zamen want dit was de 1 ste van mijn man en dochter die ik al had is van een andere man en zij is nu 4 . meiden ik duim er op dat alles goed komt met jullie . en met mij zelf het word nooit zo donker of het word weer licht zeggen ze meestal . groetjes liefs van mandy

hoihoi, ik ken het gevoel. was vorig jaar rond deze tijd ook zwanger, helaas was het buitenbaarmoederlijk en we kwamen er pas 21 maart achter toen ik al ruim 2 maanden zwanger was. ik ben toen met spoed geopereerd en ben een eileider kwijt geraakt. ook ik dacht nooit meer zwanger te kunnen raken, zeker niet met 1 eileider, maarrrrrr niets bleek minder waar en ben nu ruim 26 weken zwanger van ons tweede zoontje. het kan dus wel! succes met de allerlaatste loodjes!

Terug
Bovenaan