Verlies ik druppels vruchtwater?

<p>Hallo allemaal, </p><p>ik ben nu bijna 38 weken. Heb erg veel pijn in mijn bekken en boven in mijn buik bij mijn maag/ribben etc. Ik verlies zowieso veel afscheiding al weken. Nu heb ik soms het idee dat dat vloeibare druppeltjes Zijn. In mijn inlegkruisje lijkt soms ook iets donkerders te zitten. Niet veel echt 2 druppels ofzo. (Sorry voor se details) nu bedacht ik me vannacht zou dit vruchtwater kunnen zijn? Mischien heeft iemand hier ook last van? Alvast bedankt </p>

Toen ik de eerste keer beviel, had ik de welbekende waterval, dus ben niet bekend met druppelsgewijs verliezen van vruchtwater. Maar vruchtwater hoort sowieso helder te zijn, eventueel met wat witte vlokjes. Sowieso niet donker, als het bruin of groenig is, dan moet je de VK bellen want dan is er iets mis. Heb je de slijmprop al verloren? Ik heb trouwens ook altijd gehoord dat het meer voelt alsof je kleine beetjes plast, zonder dat je het tegen kunt houden. Misschien een idee om sowieso je VK te bellen en dit voor te leggen. Beter een keer te veel dan te weinig! ;)

Dat kan zeker. Vruchtwater ruikt zoet, dus je kunt ook even ruiken. Als je denkt vruchtwater te verliezen, dan zou ik wel even contact opnemen met de vk. Ik weet niet hoe groot de kans is op een infectie als je vruchtwater verliest.

Voordat ik beviel had ik 2 dgn daarvoor continu slijmverlies. Op zondagochtend was dit ineens helder, maar dit waren ook telkens maar enkele druppeltjes. Ik heb toen de verloskundige gebeld, ik moest het proberen op te vangen dmv een plastic zakje in mijn onderbroek te doen. Vervolgens heeft ze dit getest en het was vruchtwater ook al was het maar een heel klein beetje. Op dat moment rommelde het wel wat, maar had ik nog geen weeën, die kwamen in de loop van de dag. Op maandagochtend ben ik bevallen.
Je zou proberen of je het kunt opvangen. De verloskundige zou ik zeker even bellen. Het zou zomaar vruchtwater kunnen zijn. En als het donker is al helemaal, want misschien heeft het kindje erin gepoept. Veel succes!

Verloskundige vertelde trouwens dat bij vruchtwaterverlies het kindje binnen 24 uur geboren moet worden ivm infectiegevaar.

Ik dacht dat ook te hebben niet lang voor de bevalling. Maar kan ook slijm zijn geweest denk ik. Het was iig waterig en doorzichtig. Na een paar uur weeen braken de vliezen echt en stroomde het eruit. Wat druppels lijkt me geen probleem. Maargoed de slijmprop kan ook gewoon langzaam oplossen en dat kan ook de afscheiding zijn die je bedoelt. Zou me geen zorgen maken.

Ik heb dit ook gehad steeds een paar druppels. De verloskundige zei steeds nee hoor dit is gewoon waterige afscheiding. In het ziekenhuis bleek ik een scheur bovenin te hebben waardoor ik bij bepaalde bewegingen inderdaad vruchtwater verloor dit was dus al 4 dagen zo omdat de verloskundige niet kon aantonen dat het vruchtwater was.
Uiteindelijk met spoed ingeleid. Als je dit vermoeden hebt dus zeker contact opnemen met de VK.
Succes! :)

Terug
Bovenaan