Verlies vruchtwater of urine?

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen collega - zwangeren!

Eerst allemaal gefeliciteerd en een goede zwangerschap gewenst!

Eindelijk kom ik (Klinie) ook eens op het forum. Ben vandaag 29 weken en 1 dag zwanger van mijn eerste kindje. k'Vind het heel bijzonder en ben heel erg benieuwd hoe alles verder zal verlopen. Kan het eigenlijk nog steeds niet echt bevatten dat  er een  mensje binnen in mij groeit. Gelukkig voel ik het wel heel goed en daardoor  besef  ik het  al wel duidelijk meer.

Ben sinds eind oktober al wel gestopt met drie uur per week in de huishouding iemand helpen, omdat dat teveel intensief bukken en  bewegen  koste.
En dan had ik vooral last na die tijd van natte plekken en een zeer linkerbeen/heup, dus op aanraden van de verloskundige ben ik daar toen mee gestopt.  
Maar heb nog steeds  mijn vraag over hoe het nu zit met het feit dat ik regelmatig een natte plek in mijn ondergoed heb.
Ik heb ergens wel iets gelezen over als het vruchtwater is dat het dan wit wordt of zuur of zoet moet ruiken. Maar erg duidelijk is het mij niet. Kan iemand mij daar meer duidelijkheid over geven?
Ik stop nu met mijn bericht en hoop de volgende x meer tijd te hebben om ook eens naar anderen toe te reageren als ik daar antwoord of info aan kan geven. Ik moet nu met mijn auto naar de garage want daar heb ik een afspraak staan.

Groeten van Klinie.

Goedemorgen Klinie,

Het is moeilijk te zeggen of het urine, afscheiding of vruchtwater is.
Wel is bekend dat je tijdens je zwangerschap meer afscheiding hebt. Dit kan zo dun zijn dat je het gewoon voelt lopen. Vruchtwater druppeld steeds door, als je kindje nog niet is ingedaald kan het zelfs me golven komen. Soms komt het voor dat er een scheurtje in de vliezen zit. Dit groeid dan meestal ook weer dicht.
Ik denk zelf dat je gewoon dunne afscheiding hebt.....Mocht je blijven twijfelen dan gewoon even je verloskundige bellen!! Zij kan je vraag ook beantwoorden..
Fijne zwangerschap verder.

Hallo Kinie,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Het kan ook "stressincontinentie zijn. Een echte zwangerschapskwaal. Hierbij verlies je vaak urine bij hard lachen of hoesten enzo. In ieder geval als er dus druk op de blaas komt. Dit zou dus ook kunnen gebeuren bij bukken zoals jij beschrijft. Niets ernstigs dus, maar wel vervelend.

Groetjes Mineko
31wk, 3dg

Vruchtwater ruikt inderdaad erg zoet. Afscheiding daar en tegen weer zuur en urine, tja, dat ruikt naar urine...

Als je zelf niet goed weet hoe je afscheiding en urine ruikt, kan ik me voorstellen dat je het niet goed zelf kan beoordelen. Je kunt ook je verloskundige vragen. Die horen dit heel vaak en kunnen het wel ruiken.

Ik had tijdens mijn zwangerschap van Lotte ook last van dunne afscheiding en droeg dan ook vaak inlegkruisjes, omdat het anders gewoon niet te doen was. Dan kon ik elke twee uur een schone onderbroek aan doen...

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar zoals ik zei, als je je zorgen maakt geef dit dan aan bij je vk. Die kunnen je zeker verder helpen en in de afgelopen maanden heb ik dit al zo vaak voorbij zien komen, die kijken echt niet raar op!

Groetjes, Marisa

Goede avond!

Bedankt voor jullie reacties, ik had het pas een x met hoesten inderdaad.
Verder heb ik dat nog niet gehad. Ik ga het zo eerst op m'n afspraken kaart bij de verloskundige schrijven, en dan zal ik het ze de volgende x wel is even goed vragen.
Zodat ik echt duidelijk antwoord heb. Volgende week hoop ik ook nog naar een  zwangerschapscursus te gaan, voor het eerst. Daar zullen ze me er waarschijnlijk wel wijzer in kunnen maken.  

Groetjes van Klinie, 29 wk +  2 dg.

Terug
Bovenaan