Verlof, opschepperij en nog wat zorgen

Zijn er meer mensen die net aan hun verlof zijn begonnen? Mijn verlof startte officieel donderdag, maar omdat ik nog wat onafgemaakt werk had, ben ik nog naar het werk geweest die dag. Vrijdag werk ik regelmatig niet. En vandaag was weer een feestdag. Ofwel, nee, ik heb nog niet echt het gevoel dat ik met verlof ben. En morgen ga ik vrolijk weer langs mijn werk, omdat ik nog steeds niet klaar ben met een project en nog wat data op wil halen. Maar hierna, dan ziet het er toch uit alsof ik echt met verlof ben. En ik kijk er tegen op. De meiden gaan gewoon door op de crèche, man naar het werk en ik heb echt helemaal niks om handen. Behalve dan de wasstapel opruimen en het huis schoonmaken wat de afgelopen weken zwaar verwaarloosd is. Blergh. Ik haat schoonmaken en opruimen. Ik werk liever. ;-) Meer mensen die er stiekem toch even tegenop kijken naar al die uren van niks doen? Ik wil ook niet gaan wachten totdat de uk in mijn buik geboren wordt. Dat duurt toch nog wel een hele tijd. Dus ik moet nog wat bezigheden ontwikkelen.

Totaal ongerelateerd, maar ik ben super super trots op onze dochter van 2,5. En ik vertel het tegen iedereen. Ze is dit weekend geloof ik zindelijk geworden. Ze plast op het potje (om het uur; er blijft maar plas uit haar komen......) uit zichzelf! Zó knap! Ik ben benieuwd of het haar morgen ook op de crèche lukt. Ik had nooit verwacht dat ze nu zindelijk zou worden of daar iets daarbij in de buurt voordat ukkie nr 3 geboren werd. Onze jongste van anderhalf loopt echter nog steeds niet. En daar had ik nu wel op gehoopt. Maja, eentje zonder luiers is eigenlijk nog fantastischer!

Helaas hebben onze meiden een of andere mysterieuze waterpokgerelateerde ziekte opgelopen. Ik heb geen idee wat het is. Ze hadden waterpokken op de creche opgelopen; de jongste drie weken geleden, de andere alweer zes. Daarna heeft onze jongste opnieuw 'pokken' gekregen, maar dan echt monster size pokken, die opengaan en flink natten. Volgens de huisarts is het waterpokken. Maar nu heeft onze oudste dezelfde symptomen sinds dit weekend. Dat kan toch niet dat ze allebei twee keer waterpokken oplopen?! En dan ook nog eens 6 weken later?! We gaan er maar niet mee naar de huisarts. Voor onze jongste doen ze niks en ze zijn er niet ziek van. We blijven maar alles met jodium ontsmetten en hopen dat het snel weggaat. Ik maak me er echter wel enorme zorgen over en vraag me af wanneer die hele waterpok zooi eens afgelopen is!

mysterieuze pokken kunnen geen kwaad voor jou? raar hoor!!

Wel super dat de kleine meid zindelijk is!!! weer een mijlpaal in hun kleine leventje!!! Zeker iets om trots op te zijn!

Jezelf vermaken kan ik ook niet, vooral bij de eerste verveelde ik me kapot. Nu gaat de tijd iets sneller omdat zij op school zit dus er zit wat regelmaat in ons leven. Nu gaat de tijd nog steeds te langzaam omdat ik ivm mijn bekken helemaal niks meer kan doen omdat het te pijnlijk of zwaar is... En ach om nou 3x per dag de babykamer te soppen zit echt niet in mijn systeem ik heb geen nesteldrang! ; )

het blijft wachten wachten en wachten!

succes en sterkte meid

Hier een reactie van een september mama,

Ik zit nu al 8 weken thuis ivm met mijn bekken,ik mag niet meer werken en ik mag nu nog 15 weken,maar deze 8 weken zijn omgevlogen.

De oudste van 4 gaat naar school en de tijd vliegt echt,ik mag ook niet meer poetsen,daar komt mijn moeder voor...

Ik mis mijn werk ook heel erg,maar heb wel een aantal hobby's,zit af en toe achter de naaimachine als ik me goed voel,maak schilderijtjes....

Ik denk dat je er nog van staat te kijken hoe snel de tijd voorbij vliegt..

Nou in ieder geval geniet van je verlof en hopelijk mooie weer.....het hoeft natuurlijk niet te warm te worden....

Ein-de-lijk iemand die ook dat gevoel heeft dat als het allemaal lekker gaat je liever op je werk bent. Ik ben officieel vanaf vandaag met verlof maar ik heb geeeen idee wat ik met al die vrije tijd moet doen, volgende week hebben ze een verhuisfeest op mijn werk en ik was van plan om daar gewoon naartoe te gaan, maar verder heb ik een lege agenda. Vreselijk!

En iedereen blijft maar zeggen, geloof me komt echt goed. Schoonmaken enzo... Ik zou liever nog doorwerken! Ben ook echt geen fan van schoonmaken en opruimen. En het is voor mij ook nog zo lekker zinloos aangezien morgen de stucadoor weer komt om de laatste kamer af te stucen, dus dan zit toch mijn hele huis weer onder het witte poeder. Sorry...moest even mopperen!

Maar super, joh, dat je kleine meid het nu op het potje doet!!! En die waterpokken, heel vreemd....volgens mij moet het niet kunnen dat je die weer krijgt. Misschien een vorm van gordelroos, dat is volgens mij familie van de waterpokken en daarbij voel je je verder niet ziek.

Ik hoop dat je meiden snel opknappen!!

Hej Suuuuz, Kim en Rian-Sanne,

Wat fijn inderdaad om te lezen dat er nog meer mensen zijn die wat problemen hebben met vrije tijd indelen. Het lijkt me echt heel moeilijk als je nog tot september moet wachten tot je uk komt.

Ondertussen hebben we ook niet stil gezeten. Die huisarts waar we geweest zijn (van de huisartsenpost gelukkig en niet onze eigen) blijkt een enorme idioot. Onze oudste had nu dus ook plekjes en een leidster van haar oude groep wist meteen wat het was: krentenbaard! Hartstikke besmettelijk. De volgende ochtend gelijk onze eigen huisarts gebeld en we mochten binnen een uurtje langskomen! En ja hoor, het was krentenbaard, ook bij onze jongste dochter. Niks waterpokken. De oudste hebben we gisteren maar een dagje thuis gehouden, want die had nog een plekje dat een beetje nat was (en dan is het besmettelijk), maar met een beetje antibioticazalf is het nu al helemaal dicht! Echt geweldig. :-D

Nog steeds niet het gevoel dat ik met verlof ben; de hele dag vandaag nog gewerkt om wat dingetjes af te krijgen. Lukt maar niet. Gisteravond nog op de kinderen van de buren gepast, omdat die plotseling weg moesten. Hun kat had een ongeluk gehad en moest weggebracht worden voor nader onderzoek. Echt indrukwekkend wat die mensen over hebben voor hun dier. Dus we hadden gisteravond vier kinderen aan tafel zitten. Onze oudste de hele tijd in haar blote kont... Die blijft maar plassen. Het gaat nog steeds goed! :-D Vandaag wel ongelukje gehad op de creche, maar verder nog niets. Ze wilde alleen vanavond geen luier aan. Dat wordt wassen morgen!! Strakjes haar maar even uit bed halen om te plassen.

Krentebaard, dat was deur nummer 3 inderdaad... Dat heb ik zelf ook gehad, alweer een heule tijd geleden. Maar wel fjn dat het ein-de-lijk als probleem werd gezien!

Maar super dat de oudste nog steeds goed gaat!!!

Tsja en het werk loslaten, hier nog een die wat moeite heeft hoor. Ik ben voor volgende week ook gewoon ingedeeld bij een activiteit.

Ik hoop voor je dat het met de zalf nu snel voorbij is!

Krentenbaard is echt naar. Onze jongste heeft weer twee nieuwe plekjes op haar hand. :-( Gelijk gesmeerd en ze worden minder. We zijn er ook pas zo laat achtergekomen, waardoor ik denk dat het een stuk langer zal duren voordat de kiddo's echt volledig schoon zijn. Ik kan echt zo boos worden op die huisarts. We wisten dat het niet klopte met waterpokken en zijn nog met onze jongste naar de huisartsenpost geweest op vrijdagavond. Als die huisarts het nu opgepikt had, dan had het zoveel narigheid voorkomen.... :-( Ik voel me ook een beetje dom dat ik die arts geloofd heb dat het nog waterpokken waren. Ik vond het zo'n raar verhaal. Maja, zo'n persoon heeft er een opleiding voor en wat doe je dan? Ik ben de crèche echt zo dankbaar dat ze ons op de juiste diagnose gewezen hebben. Ik wil er niet aan denken als dat niet gebeurd was.....

Terug
Bovenaan