verlof/UWV Gak

Ik ben op 19 nov. uitgerekend, als ik nu eerder of later beval krijgt mijn werkgever dan vanuit het UWV/GAK te horen wanneer mijn verlof eindigt en ik weer moet beginnen met werken. Of moet ik/mijn werkgever dit zelf bijhouden?
 
Mijn werkgever heeft het nooit doorgegeven. Ik geloof het uwv. Maar is eigenlijk heel eenvoudig.

Je stopt zes of vier weken te voren. Altijd 4 weken ervoor. Als je eerder ziek wordt dan zes weken ervoor geldt het als ziektewet, vanaf zes weken voor de bevalling is het altijd zwangerschapsverlof. Ook al ben je misschien gewoon verkouden, dan toch is het zw verlof. Al had je tot vier weken willen werken.

Als je zes weken voor de verwachtte bevalling stopt heb je tien weken erna.Als je vier weken voor de verwachtte bevalling stopt heb je twaalf weken erna.

Als je nu voor 19 nov bevalt is er niks aan de hand, je hebt minimaal zestien weken. Die blijven staan.

Als je twee dagen later bevalt wordt je zwangerschapsverlof met twee dagen verlengd. Je hebt dus altijd tien of twaalf weken nadien, dat is dus afhankelijk van of je zes of vier weken ervoor stopt.

Ik hoop dat je er een beetje wijs uit kunt, want het klinkt allemaal misschien wat verwarrend.
 
Zowel je werkgever als jijzelf ontvangt van het UWV bericht over de einddatum van je verlof (soms echter wel aan de late kant). Je kunt het ook zelf bereken via www.verlofwijzer.nl

Geniet van je verlof
 
Hoi,

bij mijn eerste werkte ik vanaf ongeveer de 5de maand halve dagen, dat was ziektewet... Ik heb 6 weken voor de uitgerekende datum zwangerschapsverlof genomen.. Mijn zoontje werd 2 weken na de uitgerekende datum geboren.. Je hebt dan eigenlijk 2 weken extra, want ik heb na zijn geboorte nog 10 weken gehad.. Je hebt inderdaad altijd 10 weken na de bevalling...

Neem nu ook weer 6 weken van te voren zw. verlof... Kan me nog herinneren dat ik die op dat moment ook echt wel nodig had..

Gr. anske
 
Terug
Bovenaan