verlof / uwv

A

Anoniem

Guest
hoi lady's

Ik heb dit weekend een brief gehad van het uwv. Beetje raar want ik kreeg 2 brieven op 1 dag...

De eerste stond dat er verlof voor me is aangevraagd door mijn baas per 14-10

de tweede stond dat ze een kopie van mijn bankafschrift moeten hebben voor het verlof, de brief moet morgen weer bij hun binnen zijn. (lekker als ie dan zaterdag middag om 17 uur pas in de bus valt...)

Na een telefoontje was het niet zo erg dat ie er misschien pas woensdag is, tja als ik die straks op de bus doe weet ik niet zeker of de post hem morgen bezorgd...

Maar al bij al die vrouw kon me niet goed verttellen hoe het zat met de uitbetaling omdat ze niet in mijn dossier kwam en de desbetreffende afdeling is op maandag gesloten. Mijn baas weet ook van niets, ik ben de eerste werknemer die zwanger is binnen het bedrijf, voor hem is ook alles nieuw....

Weet iemand van jullie misschien hoe het zit? En oook in welke termijn je het verlof uitbetaald krijgt. Ik krijg mijn slaris iedere 4 wkn, is dat met het verlof ook zo of krijg je dat per maand?

liefs gridje

Hey hey,

Ik hoefde geen bankafschrift naar het UWV te sturen, maar dat komt misschien omdat het bij mij op mijn werk zo geregeld is dat het UWV aan mijn werkgever betaald en mijn werkgever mijn salaris gewoon door betaald. Voor mij veranderd er dus eigenlijk niets.

Ik vind eht alleen wel vreemd dat er op maandag niemand bij het UWV is die antwoord kan geven op jou vragen en dat jou baas niets weet is ook apart dat hij zich daar niet eerder in verdiept heeft. Maar ja we zijn niet allemaal hetzelfde ik heb dat al vrij vroeg voor mijn verlof uitgezocht hoe dit zat en bij mij op mijn werk wisten ze het gelukkig op de loon afdeling.

Ik zou zeggen niet te veel zorgen over maken lekker genieten van de laatste weken zwangerschap en straks van je kindje!!!

Groetjes Cindy 37wkn

Hoi!

Ik krijg gewoon mijn salaris via mijn werkgever, net zoals altijd. Zij krijgen het dan weer terug van het UWV.

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

hoihoi,
Ik krijg mijn salaris ook gewoon via werkgever. UWV betaalt als het goed is jouw werkgever en niet jou als je gewoon vast dienstverband hebt. Als je via uitzendbureau werkt gaat het anders dacht ik.
Groetjes

Hoi,

ik geloof dat ik mijn salaris via werkgever krijg en die krijgen de vergoeding van 't uwv.
Bankafschrift? Wat gek, alsof je een ander bankrek. nr zou opgeven?!
Wel is het zooitje bij uwv, kreeg nl het verzoek of ik mij de 3e van de 11e wilde melden voor een gesprek?! Ik er heen bellen met de boodschap dat ik dan net 3 dgn uitgerekend ben.... Wo zei die mw, dan gaat het niet he? Haha! Maar omdat ik met vervroegd verlof gegaan met en ziek ben geweest stond ik dus nog steeds als ziek vermeld...

Groetjes

hoi

ja ik dacht ook gewoon via de werkgever. Mijn contract loopt wel af 31-10 maar ik heb nog niets gehoord van mijn baas of hij dit wel of niet gaat verlengen. En in de brief staat dat hij het verlof heeft aangevraagd. Misschien kijg ik wel dubbel hahaha van het uwv en van mijn baas omdat mijn baas er zelf ook geen snars van snapt.. (schandalig eigenlijk dat hij zich er niet in verdiept. ) Het enige antwoord dat ze bij het uwv geven is dat als ik mijn salaris via mijn baas krijg hij dat aan had moeten geven dat het uwv het naar hem over moet maken.....

Maar ook ik zit al een aantal weken thuis in de ziektewet zeg maar. Dit had mijn baas ook niet goed afgehandeld... Dus ik zie het wel. Ik zal wel ergens geld van krijgen mag ik hopen.... Morgen nog maar eens een telefoontje aan wagen denk ik.

liefs gridje

Ai! Het uwv?!
Ah daar word ik  niet goed van! Ik krijg ook mijn salaris van mijn baas maar omdat ik in juni 1 dag was ziek geweest kreeg ik ook zo'n leuke brief. Of ik even mijn loonstrookjes van juni tot november 2006 (!) wilde opsturen!!! En wel binnen 2 dagen!
Ik bellen... werd van de kast naar de muur gestuurd en weer terug.. Niemand daar snapte er wat van. Het kwam er uiteindelijk op neer dat als ik dat niet deed geen zwangerschapsuitkereing kreeg... Pff.. ik braaf gedaan. Ging ik 2 wk geleden de ziektewet in.. en wat denk je.. weer een brief! Nu de  vraag of ik mijn loonstrookjes van oktober tot december 2006 wilde toesturen! AAAAAHHHHH!!!!!! Ik weer braaf gedaan.. Word ik vorige wk gebeld door uwv (mijn verlof ging per 12 okt in) (ben 2 wk eerder in de zw gegaan) UWV met de vraag of ik nog dacht dat ik weer ging werken voordat ik met verlof ging.. Hahahahahahaha!!!!! Drie dagen voordat mijn verlof offi ingaat en thuis ben op advies van de vk!
Heb het die man "vriendelijk" uitgelegd en hij snapte het (zei hij). Ik vroeg of hij nog meer van die brieven ging sturen, maar dat was weer een andere afdeling... wel ja!

Ik heb nu... een wk later niks meer gehoord... gelukkig!!!! Ik ben er klaar mee met dat hele UWV!!

Lfs, Suus

Terug
Bovenaan