verlof

A

Anoniem

Guest
Dag Dames!!

Hier een nieuweling op het forum! 22 december uitgerekend, het wordt mijn eerste kindje ! Volgende week heb ik mijn 20 weken echo en ik kan niet wachten tot ik weet wat het wordt!!
Maar mijn vraag betreft het volgende: wanneer is het normaal zwangerschapsverlof aan te vragen? Ik ben vandaag precies 19 weken. Is het nodig nu al aan te geven wanneer ik mijn zwangerschapsverlof wil? En hoe weet ik of ik 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum moet nemen? Ik kan nu toch niet weten hoe alles gaat verlopen?

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Graag reacties!

Groetjes!

Hey assie,

Ik weet niet wat voor werk jij doet natuurlijk, maar ikzelf als secretaresse heb gezegd minimaal 4 weken van te voren te willen stoppen en als ik langer door kan werken ik langer door zou werken. Maar max 4 weken van te voren wordt toch wel aangeraden omdat je je energie moet gaan opbouwen voor de bevalling. Dus het is meer wat jij DENKT nodig te hebben. Ik heb het al geregeld met m'n werkgever moet alleen nog de verklaring laten tekenen door de verloskundige en ik ga dan 4 weken voor uitgerekende datum met verlof.

Hoi Assie,

Ten eerste: Welkom hier. Gezellig nog een decembermoeder.

Ik ben morgen 20 weken zwanger. Ook ik zat met die zwangerschapsverlof in mijn maag. Ik heb bij mijn baas aangegeven er in principe pas met 36 weken uit te willen maar dat als het niet gaat ik er met 34 weken uit zal gaan. Hij houdt hier nu gewoon rekening mee. Het blijft lastig omdat je idd niet weet hoe het zal gaan. Maar dit geeft al duidelijkheid toch. Als het echt niet gaat kan je nog een tijd van tevoren aangeven er met 34 weken uit te gaan..

Hopelijk is dit een beetje duidelijk??

Bianca
19 wkn en 6 dgn

Terug
Bovenaan