verlof

Hoi hoi,

kreeg gisteren eindelijk bericht over hoe lang mijn verlof nog duurt. Wij gaan met school altijd op kamp en ik heb tot 4 weken voor de uitgerekende datum doorgewerkt zodat ik in ieder geval niet hoefde te gaan slapen op het kamp. Nu kwam Wout 10 dagen later en dat komt voor mij heel erg goed uit, scheelt 4 werkdagen, 5 voor de vakantie in plaats van 9, lekker! Zeker omdat wij voor de maandagen nog geen opvang hadden in juli voor Wout. Nu gaat het om maar 2 maandagen en dat is goed op te lossen. Ik begin trouwens 6 juli weer en eind juli begint de zomdervakantie (tot september, zuiden van het land).
Zijn jullie er al mee bezig? Wanneer moeten jullie weer beginnen?

groetjes Natasja

Ik moet eerst nog even een nieuwe baan zoeken want mijn vorige bedrijf was zo vriendelijk om me te ontslaan... maar ze betalen me door tot 1 november 2010 dus ik denk dat ik gewoon tot die tijd thuis blijf.... Mini-sabbatical :)

Kan ik ondertussen rustig naar een super job zoeken!

Ik heb verlof tot 2 augustus! Ik kreeg er ook 12 dagen bij omdat Carmen te laat was.
Ik had 5 weken van mijn eigen verlof aan mijn zwangerschapsverlof geplakt en het kost me nu maar 3 weken! Kan ik die lekker met de kerst opnemen.

Ik ben 6 weken voor de datum gestopt en Jasmijn kwam 5 dagen te vroeg. Na de bevalling had ik nog 10 weken, aangevuld met 2 weken vakantie en 2 weken ouderschapsverlof, hoef ik pas 1 augustus weer te beginnen. Hoe zit dat eigenlijk met 5 (werkdagen) te vroeg geboren worden....ben ik die dagen dan kwijt?

even reageren op dagen kwijt (ben een mei mama). Je bent geen dagen kwijt als je eerder bevalt. Je hebt recht op 16 weken verlof (geteld vanaf de eerste dag), ongeacht of je baby eerder komt.
Als je baby later komt, heb je dus langer dan 16 weken verlof. Als je baby twee weken later komt, heb je in totaal 18 weken verlof. Dat is dan weer een voordeeltje als je erg lang hebt moeten wachten op je kindje. :)

dat is echt klets dat je dagen kwijt zou zijn!

Je hebt juist geluk als je kindje met bijv. 37/38 weken komt, dan heb je wat extra tijd met je kindje tot je weer moet gaan werken!
Je hebt altijd 16 weken verlof er gaat niks af, kan alleen bijkomen als je na datum bevalt!

Terug
Bovenaan