Verlof

Dag meiden

Hoe is het met iedereen?
Hier gaat het nog steeds lekker, alhoewel ik nog vaak 's ochtends moet overgeven...
Maar een ander dingetje.
Gister zat ik bij m'n baas om te praten over ouderschapsverlof. Ik hou mijn contract van 36 uur, en ga 32 uur werken. Ik werk in de zorg, dus ik werk om het weekend wat inhoudt dat ik door de weeks maar 3 dagen ga werken.
Maar nu vroeg hij me wanneer ik mijn zwangerschapsverlof in wil laten gaan. Ik zat zelf aan 4 weken voor de uitgerekende datum te denken, maar heb nog niemand van mijn collega's dat zien volhouden. Mijn baas adviseert dan ook 6 weken van tevoren.
Wat doen jullie of wat is jullie ervaring?

Groetjes Patricia

ik wil proberen 4 weken van te voren gaat het echt niet ga ik 6 weken maar ik werk maar 15 uur dus dat scheeld wel heel erg veel ik werk zelf in een supermarkt op de vleeswaren dus is wel de hele dag staan en zo maar ik denk dat het wel moet gaan lukken tenminste dat hoop ik

ik weet het ook eigenlijk echt nog niet, mijn leidinggevende zei ook: ga toch lekker zes week van te voren. Heb je nog alle tijd om bij te komen van alle drukte. Denk dat ik eerst zeg dat ik vier weken doe, gaat het niet meer dan kun je altijd nog eerder stoppen.
Ik weet ook nog niet hoe ik het precies ga doen met ouderschapsverlof. Kan heel goed dat ik inderdaad 32 uur op papier houd maar wel 24 ga werken en dus 1 dag ouderschapsverlof neem. Lijkt me wel relax en de belastingdienst betaald er vrolijk aan mee, dus waarom niet?!

Ik wens de werkende dames heel veel succes. Ik werk zelf maar 1 a 2 middagen van 2,5 uur in de week. Dus ik weet al helemaal nog niet wanneer ik stop werk die uurtjes namelijk voor mezelf als soort eigen baas.

Wat voor werk doe je precies?
Ik heb zelf met twee gehandicapte kids gewerkt en met mijn vorige zwangerschap heb ik dit tot 38 weken gedaan.
Moet je het van tevoren perse al vastleggen. Je kunt er natuurlijk ook 5 weken van maken...snoep je er nog iets bij voor erna..

ik moest 7 weken van tevoren al stoppen, werkte 36 uur per week in de supermarkt en had zoveel last van mn rug dat het niet meer kon. mn verlof is pas ingegaan bij 6 weken van tevoren, zat eerst in de ziektewet. als je het vol kunt houden moet je het doen maar ik kon het gewoon niet meer. het hangt er helemaal vanaf hoe het gaat op het laatst, tis moeilijk om het al vast te leggen.

Ik werk 36 uur per week in de psychiatrie/ verslavingszorg. Qua lichamelijk werk valt het allemaal mee, maar we moeten de hele dag door praatgroepen leiden en voor 9 patienten (soms in je eentje) zorgen. Het komt er dus met name op neer dat het geestelijk heel zwaar wordt op een gegeven moment, daarnaast loop je nog veel voor medicatie etc.
Collega's die zwanger zijn geweest op mijn werk, zeggen ook dat vooral het geestelijke stuk ze echt opbrak waardoor ze niet door konden tot de 36e week, maar toch echt moesten stoppen bij 34 weken of zelfs nog eerder. En bij de collega's waar het om ging, zijn geen klagers.
Daarom denk ik dat ik toch maar voor die 6 weken ga.

Aanvulling op mijn berichtje van net:
We zijn een 24 uursinstelling, wat inhoudt dat ik zowel vroege als late diensten moet werken. Ook dat is best pittig.

Terug
Bovenaan