Verloop miskraam; beetje vreemd

Hallo,

Even een vraag van mij over mijn miskraam. Het begon donderdag met helderrood bloedverlies, vrijdag begon ik ook donkerrood slijmverlies te verliezen. Vrijdagavond verloor ik mijn vrucht. Tot zover nog geen ernstige krampen. Daarna dacht ik alleen nog wat slijmverlies te krijgen en verder niet. Maar zaterdag heb ik enorme krampen gehad, terwijl ik mijn vruchtje al kwijt was. Nu bloed ik nog steeds. Die krampen gisteren waren niet te harden. Nu ben ik best wat gewend bij mijn maandelijkse periode, maar dit leek op de pijn van de HSG. Ik had gewoon de neiging te gaan puffen tijdens die krampen. Hebben meer mensen dit gehad tijdens hun miskraam? Het is nog niet logisch om nog krampen te hebben ná het verlies van je vruchtje?
En hoelang heb je eigenlijk nog bloedverlies na een miskraam?
Gr. Louise

Hallo Louise,

Jammer dat het misgelopen is...
Vorig jaar dec. heb ik ook een miskraam gehad , was gecurreteerd en dacht dat was het...
Dus niet ...,vanaf 2 dagen ernaar verloor ik vele stolsels bloed en had buikkrampen (net weeen).
Dit heeft enkele dagen geduurt ,vlgns mijn verloskundige normaal ,omdat je lichaam alles 'schoon' maakt net als na een bevalling ..
Je mag dan ook rustig paracetamolpijnstillers innemen...
Mijn ervaring is dat je rustig de verloskundige mag bellen met onzekerheden , ze hadden voor mij alle tijd telefonisch .(op noodnr/bevallingnr.)
Hopelijk heb je hier wat aan in die pittige 'tijd' ..
Sterkte Louise.

gr Lianne

Hey Louise,

Ik kan je helaas geen duidelijk antwoord geven, sorry.
Voor zover ik heb gelezen is dat nadat je je vruchtje verloren bent je inderdaad minder bloed zal verliezen en dus ook de krampen minder zou moeten worden. Maar dit blijkt dus niet altijd het geval te zijn. Verschilt dus blijkbaar erg per persoon.
Als je het niet vertrouwd gewoon de arts of vk bellen hoor. Ik had me dit zelf ook voorgenomen als ik het niet zou vertrouwen.

Ik wens je veel sterkte! Liefs

In de eerste plaats wil ik zeggen hoe erg ik het voor je vind!
Zelf heb ik 2x een miskraam gehad en wel wat krampen gehad. Maar eigenlijk heb ik pas echt pijn gekregen na mijn currettage.

Ik vraag me af:
- Hoe lang was je zwanger?
- Heb je een controle echo gehad? Ik dacht zelf de 2e keer ook dat ik de vrucht verloren was, maar met de echo bleek er nog van alles in mijn baarmoeder te zitten. Ook een vruchtzakje!
- Is er bloedonderzoek gedaan? Want bij zulke hevige krampen lijkt het me wel handig om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten.

Heel veel strekte en vraag echt om een echo, want zo lang lijkt mij niet goed!

Hoi!

Ik moet morgenvroeg naar het ziekenhuis. Dan krijg ik de controle-echo. Afwachten dus. Ik heb vorige week ook een echo gehad en toen bleek er een vruchtje in mijn baarmoeder te zitten. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is dus eigenlijk al uitgesloten. Ik was 6 weken zwanger. Inmiddels is de kramp verdwenen en mijn bloedverlies wordt al aardig minder.
Ik ben erg benieuwd morgen. Ik hoop dat ik schoon ben en dan snel weer verder kan.

Ik vroeg hoe lang je zwanger was, omdat ik het wel een beetje herken. Ik dacht en zondag de vrucht verloren te hebben en maandag bleek bij de echo dat die nog in mijn baarmoeder zat.
Ik heb met toen heel lang afgevraagd of ik het niet goed had gezien, of dat het misschien een tweeling was geweest. Maar ja, daar kom ik nooit meer achter.
Ik hoop dat het er gisteren schoon uitzag.

Misschien heb je er iets aan, maar ik ben na de vorige miskraam binnen 2 maanden weer zwanger geworden. Zo snel kan het dus gaan!

Nogmaals sterkte!

Terug
Bovenaan