verloop miskraam...

Hallo allemaal,

niet zo'n leuk onderwerp...voor 2 weken geleden stond ik op het punt mij aan te melden bij de juli-zwangeren. Nu zit ik al 2 weken in onzekerheid. Het begon bij 7 weken met licht bruinverlies en een sliertje rood bloed. Ik kon vrij snel terecht voor een echo. Er was nog bijna niets te zien, alleen een vruchtzakje. Een week later mocht ik terugkomen. Ws. een missed abortion. Op de echo een week later tot mijn verbazing een kloppend hartje (wel traag) en het vruchtzakje was 2x zo groot geworden. Toch liep het qua grootte  ongeveer twee weken achter.  Ze zagen ook nog  in de baarmoeder  een holte met vocht gevuld. Dat kon bloed zijn volgens de echoscopiste, wat er misschien nog uit  zou komen.  
Een dag later ineens verloor ik ineens veel bloed. Op de dag van mijn zoontjes tweede verjaardag de hele dag krampen en op 5 dec. stolsels en flink bloeden. Maar tot op de dag van vandaag, bijna een week later,  nog geen vruchtzakje ontdekt. Ik bloed nog steeds behoorlijk, maar geen stolsels meer.  Ik kan pas volgende week voor een echo. Heel vervelend allemaal, omdat je het ene moment hoop hebt, dan weer niet.
Iedereen die hetzelfde nu meemaakt, veel sterkte. Tis gewoon fijn om even je verhaal kwijt te kunnen!

Hoi Diaan,
Kon ik je maar iets anders zeggen, maar ik herken toch veel uit je verhaal...
Heb in totaal 3 miskramen gehad, nu 3 kids, zo'n beetje om en om gekregen.
Wat ik je kan vertellen is dat ik maar bij 1 van de 3 miskramen echt duidelijk een vruchtzakje heb verloren.Eerst 3 dagen bloeden, en daarna dus dat vruchtzakje, met zelfs duidelijk een tuinboon-vormig iets erin, erg confronterend vond ik dat...
Bij de 1e en de 3e miskraam had ik een week lang flinke krampen en bloedde ik, incl. stolsels.Op 't einde bloedde ik alleen nog maar zonder stolsels...
Geen gezellig verhaal inderdaad, maar dit is wat ik je kan vertellen.
Dus je hoeft niet per se een vruchtzakje te verliezen om te concluderen dat je een miskraam hebt gehad....Als je bloed en ook met stolsels, gepaard met krampen....kan je toch wel rekenen op een miskraam, ben ik bang...
Vind het wel stom dat je zo lang moet wachten op een echo....
Ik duim voor je dat het WEL  allemaal goed zit!!!!
Succes!
Groetjes Roos.

sorry.. ook ik kan je geen positief nieuws brengen.

ik heb 3 miskramen gehad, waarbij 2 zo vroeg in de zwangerschap als dat jij nu bent.
de stolseltjes die je bent verloren kunnen namelijk al heel goed het vruchtzakje zijn geweest.
een vruchtzakje komt er naar mijn idee niet altijd in zijn geheel uit. en vermengd met bloed lijkt het erg op een flinke dot bloed.

ik hoop voor je dat het alleen het bloed is geweest dat ze op de echp zagen. en de kleine er dus nog zit. de wonderen zijn nou eenmaal de wereld nog niet uit!
maar houdt er wel rekening mee dat het vruchtje wel degelijk weg kan zijn hoor!

sterkte de komende tijd...
want wachten is vreselijk!

liefs Carina

Toch onverwacht eerder een echo gekregen vanochtend (gelukkig!)  en idd. was de miskraam al compleet. De onzekerheid is nu voorbij. Gek, want je voelt je leeg en opgelucht tegelijkertijd.  Maar ik heb goede moed. Ons tweede kindje gaat er vast nog wel aankomen! Wie weet ergens in 2009.....
groetjes en bedankt voor de reacties!
Diana

Ben nu al ruim 30 weken zwanger maar heb hiervoor met 7 weken een miskraam gehad die zo'n beetje verloopt zoals jij beschrijft maar ik ben bij de ongelooflijke twijfel na die bloedingen en stolsels gewoon na de huisarts gegaan om te laten bevestigen of het idd om een miskraam gaat of dat het bloedingen zijn die bij een zwangerschap zouden horen. Ze bevestigde een miskraam en was natuurlijk erg verdrietig allemaal omdat je het zo graag wilt maar gaf me ook rust want niet zeker weten of het mis is (terwijl je het gevoel hebt dat het niet helemaal klopt) was nog erger vond ik.

Ik hoop voor jou dat het niet het geval is en anders wens ik je veel sterkte toe!

Terug
Bovenaan