verloop van een 3de bevalling

Hallo allemaal,

Ik ben zwanger van mijn 3de kindje (27w+5dgn).
Mijn eerste bevalling heeft v.a. de eerste goede wee tot aan de geboorte iets meer dan 26 uur geduurd. Mijn 2de bevalling heeft van de eerste wee tot aan de geboorte 4 uurtjes geduurd.
Zijn er al moeders die ervaring hebben met een 3de bevalling? Al is dat natuurlijk nooit zeker maar verloopt de in het algemeen nog sneller dan een 2de bevallling?
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere moeder.

Groetjes Mama van Rayen en Milan

Hoi,
Ik heb inderdaad ervaring met een derde bevalling. Mijn eerste duurde 6 uur en mijn tweede een kleine 3 uur. Voor de derde bevalling was ik behoorlijk zenuwachtig of we op tijd de kinderen onder konden brengen en naar het ziekenhuis konden komen. Was doodsbang voor een stortbevalling, zeker ook omdat mijn man een dikke uur rijden verderop werkt!!! Maar uiteindelijk ging het heel anders. Het begon zo en zo met bloedverlies, waardoor ik wist dat de bevalling eraan zat te komen. Het was zondag en heel rustig heb ik alles in kunnen pakken. Na drie uur begonnen de weeen en zijn we direct naar het ziekenhuis gegaan en daar is drie uur later mijn zoon geboren.
Het kan dus heel anders zijn, maarja het hoeft niet. Straks sta ik voor de geboorte van mijn vierde kindje. Ben benieuwd hoe dat weer gaat. Misschien weer een zondagskind (alle drie zijn ze op zondag geboren).
Ivy

Hoi,

Ik ben zwanger van ons vierde kindje, dus ik heb er ook al drie ter wereld gezet (pfoehoe).

De eerste duurde vijf dagen af en aan weeen en uiteindelijk 12 uur.

De tweede duurde 6 uur.

De derde duurde 5 en 1/2 uur.

Dus er zit niet zoveel verschil in. Ook ik was bang voor een
stortbevalling want alles is al lekker uitgerekt toch? Gelukkig is dat
in de praktijk dus niet altijd zo.

Wel heb ik alle drie de bevallingen in het ziekenhuis gedaan met
weeenopwekker infuus, dus dat is natuurlijk ook even anders als gewoon.

Groetjes,

Vanessa

Terug
Bovenaan