Verloren tweeling op kaartje?

Hoi,

Ik ben 24 weken zwanger van ons 3e kindje en aan het rondneuzen voor een geboortekaartje en gedichtje.

Met 6 weken zwangerschap heb ik een miskraam gehad en na wat pittige weken kwam ik er met 9 weken achter dat ik zwanger was van een tweeling. Nou dacht ik dat het misschien mooi is om een kleine hint te maken op het geboortekaartje naar het kindje dat er niet meer is. Of is dat gek?
Ik wil het er niet zwaar bovenop leggen en ook geen enorme stempel drukken op het leven van onze zoon, maar iets in mij vraagt zich af of we dit subtiel kunnen verwerken in het kaartje.
Hebben jullie tips? Of is dit een vreemde gedachte van mij?

Als onze zoon er naar vraagt(ik verwacht dat hij net als zijn ouders en zussen een gevoelsmens is en het dus voelt) zal ik eerlijk antwoorden dat hij van een tweeling was.

Bedankt alvast.
 
Wat heftig zeg. Ik vind het een heel erg mooi idee om een subtiele hint op het geboortekaartje te zetten. Zo is er toch een soort van blijvende herinnering. Heb je al op Pinterest bijvoorbeeld gezocht voor inspiratie? Sterkte en ik wens je verder een fijne zwangerschap!
 
Begrijp ik uit je bericht dat je 1 van de 2 kindjes bent verloren? Wat verdrietig. Tuurlijk zou je een verwijzing kunnen doen. Ik wens je in elk geval een voorspoedige zwangerschap.

Ik bedenk maar iets.

Met elkaar verbonden elk een weg gevonden.

Of zoals ze hierboven zeggen een verborgen tekening.

 
Ik zou inderdaad iets subtiels doen wat voor jullie en de mensen die ervan duidelijk is en voor andere niets betekend. Idd iets van een vlinder of een schitterend sterretje. Misschien mooi als je een kaartje vindt waar een kindje op staat en een bloem waar een vlinder van wegvliegt. 
 
Fijn om te horen dat jullie mijn gevoel niet gek vinden.

MevrBoes, dat klopt. Ik heb het vruchtje kunnen opvangen en het nog even bekeken. De verloskundige geloofde mij niet... het schijnt niet veel voor te komen op deze manier.

Toevallig kwam ik een kaartje met sterren tegen, maar zo’n overlijdens sterretje gaat mij al te ver. Ik ga nog eens even nadenken en rondkijken.
Bedankt!
 
Terug
Bovenaan