verloskundige blijft bij je

Ik heb het verhaal van Sandra van de pijnloze bevalling gelezen en wat me opvalt in de reacties is dat de ene verloskundige weer weggaat bij 5 cm, want ze wil niet de hele nacht opblijven en de ander die blijft bij 4cm. Zijn hier regels voor? Ik ben nu 30 weken zwanger van de eerste en ik heb een verloskundigen praktijk van 3 verloskundigen. Ik heb het hier nog nooit over gehad, was er nog nooit opgekomen eerlijk gezegd, maar kunnen jullie misschien je ervaringen opschrijven. Zowel positief als negatief?

hoi mijn verloskundige ging weer naar huis omdat ik na een half uur van 4cm naar 5 was gegaan dat die laatste 5cm zo snel gingen had ze niet verwacht. zeker omdat het de eerste was .

Dat begrijp ik, maar die mama van Ruby had 4 cm en die verloskundige bleef blijkbaar gewoon erbij zitten. Deed ze dat om te helpen of waarom? Bedankt vor je reactie.

Hoi,
Bij mijn bevalling is de VK 3 keer gekomen. De eerste keer bij 3cm ontsluiting. Het had uren geduurd om tot 3 cm te komen dus de VK is maar weer gegaan. De tweede keer kwam ze bij 5 cm en dat was weer uren verder. Toen heeft ze de vliezen gebroken en is ze weer gegaan. En een uur daarna had ik haar weer gebeld omdat ik persdrang kreeg (dacht ik dus). Ik denk dus dat het afhankelijk is hoe snel het bij iemand gaat. Ik was niet 1 van de snelste dus bij mij moest ze 3 keer komen. Gelukkig is ze bij de laatste keer gebleven want toen begonnen de persweeen al heel snel. Het duurde toen nog 3 uur maar ze is wel gebleven (de persweeen bleven 2 uur en 10 minuten duren...).
Misschien is het ook afhankelijk van een stadse omgeving of platteland. Geen idee. Mijn VK was er in ieder geval elke keer snel bij maar soms vond ik het ook eng als ze weer weg ging.
Succes en sterkte!!

groetjes
Esther

Ik denk dat het er te mee te maken heeft hoe snel de ontsluiting vordert. Ben je heel snel tot 4 cm. gekomen, dan zal ze blijven. Is het heel langzaam gegaan, dan gaat ze waarschijnlijk weer weg. Ze zullen het wel per situatie bekijken heb ik het idee. Bij mij bleef de verloskundige meteen, maar ik had dan ook volledige ontsluiting toen ze voor het eerst kwam en ze zag het hoofdje al. Sterkte met je bevalling straks. Het viel mij reuze mee.

Groetjes,
Jacqueline

Hi meiden ik wil niet als een trut overkomen hoor maar als het je eerste bevalling is het toch prettige als er een vk bij is???
Dit is het beroep waar ze gekozen voor hebben. Er zal maar iets mis gaan, raar hoor al dat gedoe met zo'n vk.

Liefs Moniek

Mijn VK had al tijdens de zwangerschap uitgelegd dat ze vrouwen die aan het bevallen zijn in principe niet alleen laten tijdens de bevalling. Ze werken met zo'n formulier met hokjes waarop de ontsluitng aangeven wordt en ze vertelde dat in hun praktijk een bevaling niet langer dan 12 uur duurt en dat ze op die manier bij mensen kunnen blijven. Het had een naam,die methode, iets engels, maar dat ben ik even kwijt. Maar ik met zeggen dat ik het heel fijn vond. Ze deed niet zoveel, ze zei eigenlijk alleen maar dat ik het goed deed steeds, maar dat as precies wat ik nodig had, dus ik kon me goed ontspannen.
Mamma van Ruby

Voordat mijn vk kwam heb ik twee keer gebeld om te vragen of het al de bedoeling was dat ze langs zou komen. Het was toen allemaal nog goed uit te houden. (begon om een uurtje of vier 's middags, weeen om de vier/ vijf min.) Na de tweede keer bellen is ze even komen kijken omdat de weeen elkaar sneller opvolgden (gem om de drie min, was om 19.30). Ik had toen een halve cm ontsluiting. Ben toen gestript en had toen meteen twee cm. Vk ging weer weg maar beloofde om 23 uur nog wel even langs te komen. Het zou wel komen rond een uurtje of 5 's ochtends. Zodra ze de deur uit was werd het heel heftig. Na anderhalf uur stond ze weer op de stoep, had toen 8 cm ontsluiting en na nog eens 20 minuutjes mocht ik persen. Het ging bij mij dus heel erg snel, binnen twee uur tijd van een halve cm naar 10. Mijn zoontje is dus niet de volgende dag om 5 uur geboren maar 's avonds om 21.40 nog voor 23 uur , de tijd dat de vk nog even langs zou komen. Bij een eventuele volgende bevalling hoop ik dus echt dat ze gewoon blijft. Ik denk wel dat het erg afhangt van hoe snel je ontsluiting vordert, maar eigenlijk is dat van te voren niet echt te voorspellen, dat zie je bij mij. Op het laatst heb ik mijn man twee keer laten bellen omdat ik vond dat het zo lang duurde voor ze er was (ong. een kwartier) en ik hield het echt niet meer, terwijl ze beloofd had er direct aan te komen. Ik was toen dus wel een beetje paniekerig, maar het heeft zich allemaal heel goed opgelost en heb er achteraf ook zeker geen rot gevoelens over.
Heel veel sterkte met je bevalling etc.

Terug
Bovenaan