Voordat mijn vk kwam heb ik twee keer gebeld om te vragen of het al de bedoeling was dat ze langs zou komen. Het was toen allemaal nog goed uit te houden. (begon om een uurtje of vier 's middags, weeen om de vier/ vijf min.) Na de tweede keer bellen is ze even komen kijken omdat de weeen elkaar sneller opvolgden (gem om de drie min, was om 19.30). Ik had toen een halve cm ontsluiting. Ben toen gestript en had toen meteen twee cm. Vk ging weer weg maar beloofde om 23 uur nog wel even langs te komen. Het zou wel komen rond een uurtje of 5 's ochtends. Zodra ze de deur uit was werd het heel heftig. Na anderhalf uur stond ze weer op de stoep, had toen 8 cm ontsluiting en na nog eens 20 minuutjes mocht ik persen. Het ging bij mij dus heel erg snel, binnen twee uur tijd van een halve cm naar 10. Mijn zoontje is dus niet de volgende dag om 5 uur geboren maar 's avonds om 21.40 nog voor 23 uur , de tijd dat de vk nog even langs zou komen. Bij een eventuele volgende bevalling hoop ik dus echt dat ze gewoon blijft. Ik denk wel dat het erg afhangt van hoe snel je ontsluiting vordert, maar eigenlijk is dat van te voren niet echt te voorspellen, dat zie je bij mij. Op het laatst heb ik mijn man twee keer laten bellen omdat ik vond dat het zo lang duurde voor ze er was (ong. een kwartier) en ik hield het echt niet meer, terwijl ze beloofd had er direct aan te komen. Ik was toen dus wel een beetje paniekerig, maar het heeft zich allemaal heel goed opgelost en heb er achteraf ook zeker geen rot gevoelens over.
Heel veel sterkte met je bevalling etc.