verloskundige en bloedprikken??

ben nu 6 weken zwanger, en vandaag bij de huisarst geweest. Die heeft netjes doorgenomen of er nog iets erfelijks en zo in de familie voorkomt. Nu mag ik de verloskundige bellen... ga ik morge doen.
Wanneer is het normaal om te gaan, in welke week??
En gaan ze dan bloedprikken (ben echt panisch voor naalden)?
ik hoop dat jullie een antwoord weten

groetjes ilse

Hoi Ilse,

Meestal mag je met 10-12 weken op controle. Met 12 weken wordt er
ongeveer een termijnecho gemaakt om te kijken hoever je echt bent.

En er wordt 1x in je zwangerschap bloed geprikt om te bepalen wat je bloedgroep is en andere zaken.

Als je zo bang bent voor naalden dan moet je dat zeker in het
ziekenhuis aangeven. Dan zullen ze heel anders met je omgaan als met
mensen die dat niet zijn.

Ik hoop voor je dat het allemaal best meevalt. En dat je lekker kunt genieten van je zwangerschap!!

Groetjes,

Vanessa

Ik ben nu 12 weken zwanger en heb gisteren gelijk bloed geprikt. Inderdaad meld het gewoon even dat je het eng vind!

Ik vond het echt meevallen hoor, maar ik heb dan ook al heel vaak bloed moeten laten prikken.

Succes ermee.

gr mama van MD

Hoi,
Ik ben in juli 2006 bevallen van een zoon. Tijdens mijn zwangerschap moest ik 3 keer bloed laten prikken. Van twee keer weet ik dat het standaard is in onze regio. Rond 12 weken (onderzoek op verschillende ziekten en bloedarmoede)  en rond 28 weken (ivm zwangerschapsuiker en bloedarmoede). Ik vind bloedprikken ook verschrikkelijk, ben 1 keer flauwgevallen tijdens het bloedprikken, al voor de zwangerschap en dat is me bijgebleven. Maar nu hield ik me maar voor dat het belangrijk is voor jou en de baby, dit maakte het wat makkelijker.
Ook vertelde ik aan de verpleegkundige dat ik bang was voor het prikken. Ze legde me steeds in een speciale stoel en ze stelde me echt gerust. Het is 3 keer heel erg meegevallen moet ik zeggen. Ik ben zelfs een beetje over mijn angst heen.
Sterkte, maar geniet vooral van je zwangerschap!

hier nog zo 1 die helemaal panies is voor naalden
toen ik voor de eerste keer bij de verlos was. . kreeg ik 2 prikken
1 in mijn arm .. en de andere in mijn vinger ..
tis voor je bloedgroep, ziektes ect ..
heb je meteen zekerheden als je de uitslag heb!..
liefs Joy

Ik ben 1 keer geprikt in het begin (voor alle antistoffen, bloedgroep e.d.) daarna voor de nekplooimetingtest, en elke 4 (tegenwoordig 3 weken) een prik in mijn vinger voor de HB, lekker belangrijk hoor zo'n prikkie, ik ben heel makkelijk in dat soort dingen, sommige dingen moet nu eenmaal gebeuren of je het nu wilt of niet, dan kan je maar beter eraan toegeven dan is het zo gebeurd :)

Moet er wel bij vertellen dat ik in mijn leven al meer dan 1000 keer geprikt ben vanwege al mijn chronische ziektes en helaas bleef dat nooit bij 1 buisje, misschien moet je er bij stilstaan hoe gelukkig je bent dat je er niet aan gewend bent geraakt want meestal betekend dat dat je het vaak heb moeten doen, en wat is dan 1 klein prikkie?

Terug
Bovenaan