Verloskundige en/of Gyneacologie

A

Anoniem

Guest
Hi Ladies,
Vandaag heb ik een echo gehad...daaruit blijkt dat ik 8 weken zwanger ben nu heeft mijn IVF arts ons aangeraden om een afspraak te maken bij een verloskundige en houdt mijn  bezoekjes bij hun dus op.

Wat is verstandig om bij een verloskundige een afspraak te maken of gewoon bij de afd. gyneacologie in een Ziekenhuis???
Hoe zijn jullie daarna verder gegaan....en wat is het verschil tussen een verloskundige en een gyneacoloog???
Maken ze bij een verloskundigepraktijk ook nog echos??? of luisteren ze alleen naar het hartje.
Ik wil graag bij 12 weken nog een echo hebben zodat ik een volledig kindje kan zien....want nu bij 8 weken zie je eigenlijk niet zoveel.

Ik hoop graag reacties te krijgen!

gr
FF

hoi hoi
je kan in principe niet gewoon een afspraak maken bij de afd.gynecologie daar heb je een medische indicatie voor nodig en dat is ivf niet want nu ben je gewoon zwanger net als elke andere vrouw (ik heb mijn eerste ook via ivf en vroeg mij hetzelfde af)
je moet een afspraak maken bij een verloskundige en zij zal je 12 weken echo maken of doorverwijzen daar heb je recht op...en als zij vindt dat je een medische indicatie hebt wordt je doorverwezen naar het ziekenhuis....
maar ik heb nu een medische indicatie ik krijg nl een keizersnee en mag gewoon tot 36 weken naar mijn vk en daarna wordt ik overgedragen....
groetjes sandra

quote: forever friends schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-06-2008 14:26:42'));

Hi Ladies,
Vandaag heb ik een echo gehad...daaruit blijkt dat ik 8 weken zwanger ben nu heeft mijn IVF arts ons aangeraden om een afspraak te maken bij een verloskundige en houdt mijn  bezoekjes bij hun dus op.

Wat is verstandig om bij een verloskundige een afspraak te maken of gewoon bij de afd. gyneacologie in een Ziekenhuis???
Hoe zijn jullie daarna verder gegaan....en wat is het verschil tussen een verloskundige en een gyneacoloog???
Maken ze bij een verloskundigepraktijk ook nog echos??? of luisteren ze alleen naar het hartje.
Ik wil graag bij 12 weken nog een echo hebben zodat ik een volledig kindje kan zien....want nu bij 8 weken zie je eigenlijk niet zoveel.

Ik hoop graag reacties te krijgen!

gr
FF

Hoi,

Ook ik ben zwanger geworden via IVF en ik was juist erg blij om te horen dat ik niet bij het ziekenhuis hoefde te blijven. Een verloskundige is veel persoonlijker en je krijgt daar ook gewoon je echo's hoor. Als er iets mis gaat krijg je vanzelf weer de verwijzing naar het ziekenhuis. Ik zou zeker weer (we gaan waarschijnlijk voor de tweede) naar de verloskundige gaan zodra dat mag.

Groetjes
Inge

Hoihoi,

Ten eerste van  harte gefeliciteerd!!!

Voor zover ik weet moet je niet naar de verloskundige. De gyn wil het wel graag   omdat ze het best druk hebben. I.p. doen de verloskundige en de gyn voor de rest dezelfde controles. Dat maatkt dus niet uit. Maar ik kreeg vaak mensen bij mij op de afdleing die medisch zijn ivm eigen wens.

Sterkte met je beslissing.

Haai,

Ik ben voor de 2e keer zwanger van ivf. De eerste keer van een tweeling wat een medische indicatie betreft dus moest ik bij de gyn. in het ziekenhuis blijven.   Ik vond het alles behalve onpersoonlijk. Ik vond die extra echo's (de controles zijn niet gelijk aan een vk) wel fijn. Zowel de verpleegkundigen als de gyn's waren altijd zeer vriendelijk en lief. Ik voelde me er meer dan thuis. Maargoed als er geen medische indicatie is moet je gewoon naar de vk. Ook prima lijkt mij. Het moet op persoonlijk vlak wel klikken maar dat is meestal wel zo toch?

Geniet van je zwangerschap!

gr.Ing

Terug
Bovenaan