verloskundige geweest en een afspraak voor de 20 weken echo gemaakt

vanochtend naar de verloskundige geweest en heb het hartje gehoord!! wat is dat bijzonder zeg! Nog wat dingen doorgesproken en het telefoonnummer van het ziekenhuis meegekregen van het ziekenhuis voor het maken van een afspraak voor de 20 weken echo. Ik krijg een heel uitgebreide medische 20 wekenecho ivm spinabifida bij mijn moeder en een hartafwijking bij mijn zus. Het duurd een uur! We mogen 21 december komen. heel spannend

Ik vind het ook nog steeds bijzonder om het hartje te horen, denk dat dit ook wel blijft. Is er ook een kans dat de kleine een hartafwijking heeft? Of is het puur uit voorzorg?

er bestaat wel een kleine kans op spinabifida of een hartafwijking omdat het in de familie zit. daarom wordt er uitgebreider onderzocht bij deze 20wekenecho.

Een uur! Joeghie! Bij mijn eerste hebben ze een "gewone" 20 weken echo gedaan. Deze zwangerschap worden alle controles behoorlijk opgeschroefd (om de 2 weken heen) omdat de vorige toch niet zo liep als gehoopt: zeer onregelmatige hartslag van mij, groeiachterstand vanaf 30 weken (of eerder maar dat weten we dus niet), teveel verwikkelingen in de navelstreng, hele kleine placenta (weinig voeding) en een erg kleine, maar wel volgroeide, baby (38 weken, 2 kilo). Laatste week was stressvol en wil ik niet nog een keer beleven en het ziekenhuis kennelijk ook niet. Deze keer krijgen wij ook een uitgebreide 20 weken echo, heb alleen nog geen idee wat het inhoudt verder.... (sorry about that)

Hopelijk is het een uur lang genieten en zijn er geen bijzonderheden!

En het blijft elke keer weer bijzonder om te zien hoe de baby zwaait, lacht, beweegt, slaapt in je buik en hoe zij/haar hartje te keer gaat! (zolang het geen dipjes gaat vertonen zoals mijn eerste ;-) )

Terug
Bovenaan