Verloskundige geweest

Hoi allemaal

Vandaag precies 31 weken. Moest vandaag voor controle naar de VK. Hb, bloeddruk en bloedsuiker waren allemaal goed.
Alleen lijkt ons kindje erg groot, hij is al ingedaald en ondanks dat rijkt hij tot boven in. Morgen voor een medische echo om de lengte en groei te bepalen.
Best spannend allemaal. Ik wil mij geen zorgen maken, want de kans dat ik gewoon een groot kind krijg is groot. Westfriese baby's zijn groter dan gemiddeld. Maar toch.....
Dus morgen maar even afwachten en kijken hoe het er voor staat met die kleine man.

xxxxx yv onne

Gelukkig alles goed verder,hopen dat de kleine net een groeispurt heeft gemaakt en het nu wat langzamer doet....onze dochter zou ook 10 pond worden bij de 20 weken echo en was net 7,5 pond,maarja jij ben nu natuurlijk al 31 weken.....
succes liefs jootje

Het is toch wat met die Friese baby's :) Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe groot hij gaat worden. Ik zelf, mijn broer en zus waren ook enorme baby's (als ik mijn moeder moet geloven). Dus ben ik erg benieuwd of dit heb geerfd van haar. De grote van onze buiken komt wel overeen.

Heeft dit verder nog gevolgen voor je zwangerschap mocht hij wel heel groot zijn?
Succes in ieder geval!
Groetjes,

Op zich zegt t niks. Bij de groeiecho was mijn kleintje prima op lengte maar vorige week vertelde mijn vk dat de kleine aan t indalen is (lag al met t hoofd in bekken) maar ik voel m ook nog steeds bovenin. En als ze indalen betekent t natuurlijk niet dat ze al meteen vastliggen dus ze kunnen nog alle kanten op.

xx

Hier precies hetzelfde verhaal, ben vorige week (week 29) naar VK geweest en die gaf aan dat mijn baarmoeder en de kleine aanvoelen alsof ik 2 tot 3 weken verder ben!!! Volgende week krijg ik ook een groeiecho om te kijken of het daadwerkelijk zo is. Mocht het zo zijn, wil ik dat natuurlijk wel graag weten ivm verlof enzo.. Laat je even weten hoe jouw echo is gegaan morgen? Ben erg benieuwd! En niet al teveel zorgen maken, komt vast goed. Duim voor je!

Liefs, Samantha

@nelie1982: Het is een westfries Baby, geen friese baby.

We wachten het morgen wel af. MIjn baarmoederstand is 4 weken verder. We verwachten gewoon een lange baby en dan horen we wel weer welke gevolgen dat heeft

x yvonne

De kans is er dat je baby een grote is, ook vanwege je baarmoederstand. Maar ze zitten er ook nog vaak naast. Bij mijn dochter dachten ze ook dat het een zware baby zou zijn (ruim 9 pond) ook omdat ze met 30 weken al was ingedaald en toch nog helemaal bovenin zat. Na de bevalling bleek dat het een lange dame is (53 cm), maar ze woog 3555 gram. Heel gemiddeld dus. Nu is ze 2,5 en zit ze met haar lengte boven een 3 jarige en met haar gewicht op het 'normale' gewicht.

Ik zou dus eerst de echo afwachten en proberen me niet al te druk te maken. is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het! Mocht het wel een grote baby zijn wat gaan ze dan doen? Evt een geplande keizersnee?

Succes!
Liefs ciomama

Hoi Ciomamma

Bij mij verwachten ze ook eerder een lange baby. Dat is nu ook de indicatievraag, of de baby lang is. Dit omdat hij al is ingedaald en ondanks dat heel hoog zit.
Maar wie weet is hij ook wel zwaar. Maar dat gaan we vanmiddag zien.

Ik verwacht geen negatief nieuws. Hebben ook 3D echo;s gehad (laatste bij 25 weken) en daar was alles nog goed. Daarna ben ik ook flink gaan groeien.
Vind het alleen spannend wat wordt de uitslag en dan....
We gaan het vanmiddag zien en horen

Je hoort het wel weer

x yvonne

Terug
Bovenaan