Verloskundige/ groeiecho

We moesten afgelopen vrijdag voor controle naar de verloskundige, bloeddruk, etc. was allemaal goed. Ik gaf aan dat ik nog steeds last heb van een drukkend gevoel, sinds dat ik een blaasonstekking heb gehad. Dit komt waarschijnlijk doordat de kleine al flink vast zit in het bekken, en blijft wat gevoelig na een blaasonstekking. Ook zei ik dat ik vaak hoor dat ik een bescheiden buik heb, toen ik stond vond ze dit ook wel. Maar toen ik weer lag vond ze het wel weer meevallen. De metingen waren verder ook goed, maar voor de zekerheid toch een groeiecho.
Die hadden we vandaag, alles was goed, hoofdje mooi op schema, rest zelfs een beetje voor. Kleintje word nu geschat op 6 pond. Het hoofdje kreeg ze niet echt een mooi plaatje van want lag al vrij diep in mijn bekken, ze moest erg drukken en dit deed wel even pijn. Ook lag ie erg achter over met z'n hoofd, zo lag Yara ook altijd en daardoor was toen onze 3-d echo niet gelukt, grappig. Die vrouw die de echo deed, deed alles wel beetje snel snel. Vond ik wel jammer, ook geen foto'tje mee gekregen.
Verder nu echt de laatste loodjes, heb erge last van mijn rug/ zij (ribben). weet niet hoe ik moet zitten/ liggen. Ga steeds erg vroeg naar bed omdat ik dan niet meer kan zitten. Maar dan ben ik midden in de nacht weer wakker en kan ik niet slapen omdat ik niet meer weet hoe ik moet liggen. Vanavond maar even met voedingskussen proberen. Even eindje lopen zit er ook niet echt meer bij, gelijk harde buiken. Dus kan niet veel meer maar wil nog zoveel en heb ook nog een dwarse peuter rondlopen, die dat heel goed door heeft haha! Gister gaf ze wel heel lief een kusje op mijn buik en zei ze hou van je lieferd teggen de baby, zo lief!!!!!!!! Deze week echt even de laatste dingetjes kopen, het weekend nog beetje opruimen 9met hulp van mijn moeder en zus). En dan volgende week, tijd voor mezelf, lekker even naar de kapper en sinterklaas voor bereiden! En daarna mag de kleine komen haha!

Ahhh wat lief van Yara!! Het is voor haar natuurlijk ook ontzettend spannend!!
Vanavond met voedingskussen beter kunnen slapen?
Fijn dat alles goed gaat en de kleine goed groeit!!
Geniet van de laatste weekjes!!

Groetjes Brigitte

Gisteren weer voor controle geweest bij de verloskundige, moet nu elke week. En alles was nog steeds goed, de baby zit goed vast in het bekken dus al ingedaald! En ik mag vanaf nu thuis bevallen!!!!!!!! Heb wel het idee dat het al wat rommeld maar goed dat zegt niks. Mijn man is zo zenuwachtig en ook bang dat de kleine overtijd is, Yara was namelijk 11 dagen te laat geboren en had al haar reservers al in mijn buik opgenomen dus toen ze na haar geboorte wat was afgevallen, had ze niks over en was ze twee keer weg gevallen. Mijn man is bang dat dit weer gebeurd. Maar verloskundige heeft nu gezegd dat ze (als het kan natuurlijk) me eerder zou gaan strippen en dat als de bv moeizaam opgang komt dat we dan gelijk met bijvoeding mogen beginnen, dus hij is gerust gesteld. Ik zelf ben daar heel rustig onder, dit is zowiezo een totaal andere zwangerschap en je weet zelf nu ook beter waar je op moet leten. Bij een eerste is het toch allemaal uitzoeken en onwennig. Dus denk dat het toch totaal anders zal zijn. Wel vind ik het spannend worden meer waarneer zal de kleine zich melden. Yara was afgelopen dagen helemaal van slag, is ook wel veel allemaal voor dat kleine hoofdje, eerst sintmaarten, nu sinterklaas en de baby die bijna komt en dat heeft ze allemaal door! Dus nu maar even geen schoen zetten. Donderdag is mijn man ook nog jarig, dit vieren we verder gewoon met zijn drietjes, s'middags alleen even opa's en oma's op de koffie en s'avonds even met z'n tweetjes uit eten en zaterdag vieren we Sinterklaas met de familie. En dan mag de baby komen haha!

Liefs Marie

Hee Marie,

Fijn zeg dat alles weer goed was!! En de kleine ligt er dus al helemaal klaar voor, spannend he!
Kan me wel goed voorstellen dat je man zenuwachtig is na de beginperiode met Yara....is toch best heftig als ze twee keer is weggevallen!
Lijkt me prettig dat je dan duidelijk afspraken erover hebt gemaakt met de VK. Maar wat is het spannend allemaal he....komt nu zoo dichtbij.
En voor Yara, het is wel heel erg veel allemaal in deze maand he.
Ik merk het hier ook, heb een stuiterbal soms in huis... Quinten is 6 en vraagt elke ochtend wanneer de baby komt... En dat naast Sint Maarten, Sinterklaas en hij is zelf 24 december jarig.... En zijn zus 28 december...
Niet zo gek dat hij soms echt heel erg druk is....

Fijne verjaardag donderdag!!! Geniet van het samen uit eten gaan!!!

Liefs Brigitte

Terug
Bovenaan