Verloskundige kiezen, tips gezocht!

<p>Hoi allemaal,</p><p>Wij zijn vandaag naar schatting 6 weken zwanger. Tijd dus om een verloskundige uit te zoeken en contact op te nemen voor een 1e afspraak en echo ?</p><p>Na wat googelen heb ik 2 praktijken gevonden die ons wel aanspreken.</p><p>De ene maakt echter de echo’s zelf, de andere niet, maar zitten wel in 1 gebouw met een echopraktijk. Bij de 1e worden de medische echo’s wel uitbesteed aan de echopraktijk van het ziekenhuis net als bij de 2e.</p><p>Ik ben benieuwd of iemand tips heeft over het wel of niet kiezen voor een praktijk met eigen apparatuur en wat daar de eventuele voordelen van zijn?</p><p>Alle tips en ervaringen welkom!</p><p>Groetjes BloemXxx</p>

Mijn verloskundige maakt zelf de echo's (behalve die met 20 weken). Ik vind dit zelf erg fijn, omdat ik door bloedverlies gelijk extra echo's kon krijgen. Ik hoefde hen maar te bellen en bij een beetje twijfel kreeg en krijg ik een extra echo. 
Ik weet niet hoe snel je terecht kunt bij zo'n echo praktijk.. 

Mijn verloskundige maakte ook niet zelf de echo's, maar ik kon wel terecht voor extra echo's wanneer dat nodig was. Er zat een echoscopiste in hetzelfde gebouw, en anders op 20 minuutjes rijden. Ik denk dat je qua echo's overal wel prima zit (hooguit kun je nog kijken naar verschil in hoeveel/wanneer standaard echo's er gemaakt worden, dat verschilt wel eens). Ik heb destijds vooral gekeken naar waar ik het fijnste gevoel bij had. Het feit dat 1 van de praktijken in de buurt een Centering Pregnancy groep aanbood, gaf voor mij gelijk de doorslag: lekker met andere zwangeren samen alles doorlopen en tegelijkertijd extra veel informatie krijgen!

Bij onze praktijk maken ze zelf (behalve de 20 weken echo) zelf de echo's. Bij onze praktijk krijg ik elke controle een echo super fijn, maar dat is niet standaard bij elke praktijk zo. Volgende week krijgen we bij de 30 weken echo ook gratis een 3d echo. 

Ik heb gister alle websites van verloskundigen in de buurt bekeken en op basis daarvan en reviews een keuze kunnen maken. Het is meer een gevoel denk ik. Waarschijnlijk kom je overal wel goed terecht. 

Ik heb gister alle websites van verloskundigen in de buurt bekeken en op basis daarvan en reviews een keuze kunnen maken. Het is meer een gevoel denk ik. Waarschijnlijk kom je overal wel goed terecht. 

Terug
Bovenaan